شناسه خبر:57012
1401/4/4 13:01:34

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور تاکنون‌ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی 5 هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم.

محمدمهدی اسماعیلی در شورای اداری شهرستان رزن با تاکید بر اینکه دولت مردمی، رویکرد کنار آمدن با مسائل و مشکلات را ندارد و به‌ دنبال حل آن است، افزود: با روحیه جهادی، انقلابی و مکتبی مشکلات رفع خواهد شد.

وی به دستاوردهای سفرهای استانی دولت مردمی در حوزه فرهنگ پرداخت و بیان کرد: در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور تاکنون‌ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی 5 هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم و تلاش خواهیم کرد، پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی سراسر کشور را به نقطه مطلوبی برسانیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه نزدیک به 100 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، افزود: ما قصد داریم تا پایان خدمتگزاری دولت‌ مردمی پروژه‌های نیمه‌کاره 40 تا 50 درصدی کشور را به اتمام برسانیم و این دولت در این مسیر به‌دنبال کسب شهرت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی همواره خود را موظف به حل مشکلات مردم می‌داند، بر همین اساس شخص رییس جمهور هم با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی در میدان خدمت حضور دارد و واقعا برخی مواقع به خاطر نداشتن وقت کافی برای استراحت، نگران سلامتی ایشان هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: دولتی که آیت‌الله رئیسی تحویل گرفت با مشکلات متعددی در حوزه اعتماد اجتماعی، بن‌بست‌های اقتصادی، سیاست‌خارجی و داخلی روبرو بود که از روز نخست آغاز به کار در مسیر اصلاح و حل مشکلات گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه‌ها یکی از اقدامات اساسی بود گفت: دولت در آغازین ماه‌های فعالیت، روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت اجتماعی آغاز کرد که اصلاح این روند عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز 4200 تومان بود، همچنین نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد در روش سابق پرداخت یارانه‌ها در حق مردم اجحاف می‌شد.

وی گفت: در آن روش با بیش از 30 درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا 300 کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه‌های ما استفاده می‌کردند اما این یارانه به دست مردم نمی‌رسید.

اسماعیلی در ادامه گریزی به وضعیت کرونایی زد و تصریح کرد: در روزهای آغاز به کار دولت مردمی، روزانه 700 نفر از هموطنان را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما امروز با واکسیناسیون سراسری، این ویروس مهار شده است.

وی گفت: از سوی دیگر امروز شاهدیم همچنان ویروس کرونا جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌گیرد و آمار و ارقام فوتی‌های کرونا در این کشورها همچنان بالاست.

  باید روایتگر دستاوردهای دولت مردمی باشیم

وزیر فرهنگ ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات اساسی تعداد فوتی‌های کرونا در کشور به حداقل ممکن رسیده است اما رسانه‌های بیگانه و مغرض درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده‌اند و حرفی از این دستاورد بزرگ نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه موظفیم روایتگر دستاوردهای بزرگ دولت مردمی باشیم اضافه کرد: از روزهای نخست آغاز به کار دولت، با توجه به شرایط سخت کرونایی «جان مردم» اولویت نخست دولت بود و اولویت دوم تقویت حوزه اقتصادی کشور که این اولویت در همان ابتدا با اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد.

استاندار همدان از آمادگی کامل استان برای سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: 24 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و 22 هزار میلیارد تومان در حوزه تسهیلات اقتصادی، برای طرح در سفر تعریف شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آمادگی کامل میزبانی از رئیس جمهور و هیئت همراه را داریم اظهار کرد: بیش از 24 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌ عمرانی و 22 هزار میلیارد تومان در حوزه تسهیلات اقتصادی، برای طرح در سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی برای تاسیس پردیس‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه صنعت با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ریل‌گذاری‌های خوبی در راستای تحقق شعار سال، انجام شده است افزود: با توجه به ویژگی‌های استان همدان باید کشاورزی مبتنی بر دانش بوده و منطبق با شرایط آبی استان روزآمد شود.

وی با بیان اینکه با رویکردی نوین، پیگیر تسهیل و رفع موانع حوزه گردشگری در استان هستیم اظهار کرد: زیرساخت‌های سفر اربعین در استان نیز به‌ خوبی فراهم شده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با بیان اینکه موضوع راهیان نور در سال گذشته، در حوزه مسائل فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، بسیار پررونق برگزار شد افزود: با مرمت اردوگاه‌های استان در جنوب کشور، علاوه بر فراهم کردن بستر‌ها و زیرساخت‌های راهیان نور، یک حرکت مهم فرهنگی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات در بزنگاه‌های مهم را با بصیرت و شجاعت شناسایی و در این زمینه نقش‌آفرینی موثری داشته‌اند تأکید کرد: از جمله نقش‌آفرینی آنها، همراهی با دولت در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها بود.

استاندار همدان گفت: در شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، طی برگزاری جلسات منظم سند قرآنی نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: جشنواره‌های اذان منتظران و تئاتر کودک و نوجوان نیز با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و آورده‌های چشم‌گیر فرهنگی برای استان در پی داشته است.

قاسمی‌فرزاد گفت: در حوزه تنظیم و تامین بازار استان، چالش و مشکل خاصی وجود نداشته و کالاهای اساسی تا دوردست‌ترین روستا‌ها، با طراحی شبکه توزیع قابل رصد و پایش انجام گرفته است.

شناسه خبر 57012