شناسه خبر:57016
1401/4/5 08:21:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: باستان‌شناسان میراث فرهنگی نقاشی کشف‌شده داخل غار علیصدر را بررسی کرده و نظر قطعی پس از بررسی‌ها اعلام می‌شود.

طی انتشار خبری مبنی بر کشف یک نقاشی قدیمی در غار علیصدر همدان، اظهار نظرهای مختلفی صورت گرفت که درنهایت منجر به اعلام نظر از سوی اهل فن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان ابراز کرد: هیئت باستان‌شناسی را به محل غار علیصدر اعزام کردیم تا ضمن بررسی این موضوع و جمع‌بندی، گزارش خود را اعلام کنند.

علی مالمیر بیان کرد: تا زمانی که باستان‌شناسان بررسی قطعی نداشته و نظر قطعی ندهند، نمی‌توان مطلبی عنوان کرد؛ باید صبر کنیم تا بدانیم این نقاشی متعلق به چه تاریخ و دوره‌ای است.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهای ضدونقیض باعث شده نیاز به بررسی‌های بیشتری باشد، گفت: به‌لحاظ احتیاط به بهره‌بردار سپرده‌ایم که ملاحظات حفاظتی لازم را داشته باشد و به همکاران خود در یگان حفاظت نیز اعلام کرده‌ایم با دقت بیشتری آن حوزه را مراقبت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه تا اظهار نظر قطعی از سوی اهل فن نمی‌توان تصمیم‌گیری و یا اظهار نظر کرد، اظهار کرد: باید منتظر باشیم ببینیم اهل فن با بررسی‌ کارشناسی اولیه به نتیجه می‌رسند یا نیاز به آزمایش‌های دقیق‌تری هست؛ در هر صورت باید کارشناسان در این زمینه اعلام نظر کنند.

شناسه خبر 57016