شناسه خبر:57074
1401/4/6 08:20:14
سرپرست اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان همدان:

طراحی مسکن ملی با مشاور در حال انجام است

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان همدان گفت: طراحی مسکن ملی با مشاور در حال انجام است.

با وجود اینکه چندین‌ماه است از آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در چند ماه آینده خبر منتشر می‌کنیم، این‌بار نیز اخبار حکایت از آن دارد که آغاز عملیات اجرایی به چند ماه بعد موکول شده است!

چندین‌ماه است که از مسکن می‌گوییم، سرپناهی که ریشه همه مشکلات است و اگر حل شود، باری از روی دوش جامعه و خانواده‌ها برداشته می‌شود.

با وجود اینکه وظیفه داریم پیگیر مشکلات مردم باشیم و در این زمینه کمر همت بسته‌ایم و از این کار خسته نمی‌شویم، اما گاهی شنیدن حرف‌های تکراری آزاردهنده است و دیگر ذهنمان یارای مقابله با این حرف‌ها را ندارد.

طرح نهضت ملی مسکن که آمد، گفتیم دیگر مشکل مسکن در مسیر خود قرار گرفت و خوشحال از اینکه به‌زودی سرپناهی برای مردم خواهد شد، اما مدتی از این حال خوب نگذشته بود که مسئولان گفتند همدان زمین ندارد، بعد از ماه‌ها زمینی از اطراف همدان به شهر الحاق شد و باز خوشحال شدیم که به‌زودی پروژه شروع می‌شود.

اما از این موضوع حدود 9 ماه می‌گذرد و روزها و ماه‌ها است منتظر شروع پروژه هستیم، هرگاه پیگیری می‌کنیم، با پاسخ‌های مشابه و تکراری از سوی مسئولان مواجه می‌شویم که مثلاً زمین الحاق شده، نقشه‌برداری تمام شده و به‌زودی عملیات اجرایی شروع می‌شود، اما بعد از گذشت مدتی مجدد با همین جملات مواجه می‌شویم و بس!

طی این مدت با مدیرکل راه و شهرسازی همدان، معاون او و معاون عمرانی استاندار بارها صحبت کردیم و هربار با همین جملات مواجه شدیم که دیگر همه را از حفظ شده‌ایم.

امروز بار دیگر به سراغ سرپرست اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان همدان رفتیم که اظهار کرد: بعد از الحاق 680 هکتار از اراضی شورین به همدان، کار اجرایی در زمینه نقشه‌برداری شروع شد و اکنون نقشه‌برداری تمام شده است.

   همدان زمین نداشت، باید الحاق انجام می‌شد

مجید صالحی‌امیر عنوان کرد: اکنون طراحی‌ها در دست مشاور درحال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی طی چند ماه آینده آغاز شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا همدان از دیگر استان‌ها در زمینه پروژه مسکن عقب‌تر است؟ گفت: همدان زمین نداشت و باید الحاق‌ صورت می‌گرفت که همین موضوع باعث شد کار زمان‌بر شود.

سرپرست راه‌ و شهرسازی همدان با بیان اینکه فاز نخست پروژه درحال آماده‌سازی است، در پاسخ به اینکه به‌لحاظ سردسیر بودن همدان فصل کاری رو به اتمام است و آیا تابستان امسال کار اجرایی پروژه شروع می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: امیدواریم چنین نشود و پروژه زودتر آغاز شود.

با وجود اینکه بازهم با صحبت‌های تکراری در این زمینه مواجه شدیم، این موضوع را متذکر می‌شویم که همدان به‌لحاظ سردسیر بودن، فصل کاری کوتاهی دارد که اگر همین روزها پروژه مسکن را شروع نکنیم، ممکن است بارندگی‌های پاییز و زمستانی اجازه فعالیت ندهد و بازهم این پروژه به تعویق بیفتد.

امیدواریم مطالبه مردم و دلسوزان به‌ویژه امام جمعه همدان مبنی بر تسریع در شروع پروژه مسکن، از سوی مسئولان جدی گرفته شود و هرچه زودتر شاهد آغاز پروژه و صدالبته اتمام سریع‌تر آن باشیم.

شناسه خبر 57074