شناسه خبر:57121
1401/4/7 08:28:12

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: تعداد دانش‌آموزان سمپاد استان همدان سه هزار و 327 نفر است که از این تعداد 356 نفر (حدود 10 درصد جمعیت) در مسابقات بیست‌وهفتمین کنگره سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان استان همدان شرکت کردند.

روز گذشته ششم تیرماه مرحله استانی بیست‌وهفتمین کنگره سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان استان همدان برای دانش‌آموزان دختر و پسر در مدرسه علامه حلی و فرزانگان برگزار شد؛ این کنگره سراسری قرآن دانش‌آموزان در دو بخش آوایی و مفاهیم و به‌منظور تربیت آینده‌سازان قرآنی برگزار شد.

دانش‌آموزان در بخش مفاهیم در قالب‌های هنری پادکست، اینفوگرافیک و ساخت کلیپ با دو موضوع خودباوری و خودسازی به رقابت پرداختند و آثار خود را تا تاریخ 20 تیرماه به سایت کنگره ارسال می‌کنند و بعد از کنترل استانی، این آثار به مرحله قطبی و کشوری راه می‌یابند.

نفرات برتر حفظ عمومی، ویژه و قرائت نیز پس از راستی‌آزمایی طی مردادماه در بخش قطبی و سپس در بخش کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

تعداد دانش‌آموزان سمپاد استان سه هزار و 327 نفر است که از این تعداد 356 نفر (حدود 10 درصد جمعیت) در این مسابقات شرکت کردند. دانش‌آموزان متوسطه اول در بخش آوایی شامل 55 دختر و 32 پسر و 65 نفر حافظ عمومی و 15 نفر حافظ ویژه بودند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش استان همدان در این کنگره با اشاره به خطبه 110 نهج‌البلاغه، گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند قرآن را فرا بگیرید، زیرا بهترین کار است؛ در آن اندیشه عمیق کنید، زیرا بهار قلب‌ها بوده و به‌وسیله نور آن شفا بگیرید که شفا است.

محمد ساده‌دل با بیان اینکه شما دانش‌آموزان نخبه این استان هستید و آینده جهان اسلام و جمهوری اسلامی در دست شما نخبگان علمی است، افزود: نخبگانی که در سایه مفاهیم و نور قرآن رشد و پرورش می‌یابند، آینده‌سازان کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان استعدادهای درخشان مهم‌ترین مأموریت خود را تربیت نیروی انسانی قرار داده، ابراز کرد: اساسی‌ترین مأموریت ما تربیت نیروی انسانی ولایت‌مدار، مؤمن، خودباور و پژوهشگر است.

ساده‌دل درخصوص سایر طرح‌های این سازمان تصریح کرد: طرح‌هایی نیز سالانه درنظر گرفته شده است؛ مثل کنگره قرآن کریم که مهم‌ترین و ریشه‌دارترین این برنامه‌ها است؛ همچنین طرح‌های دیگری مثل روشنا یا برنامه‌های ورزشی درخصوص خودباوری و ارتقای علمی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی افزود: در سایه پرورش قرآنی راه هدایت و شکوفایی برای رسیدن به قله‌های رفیع مد نظر مقام معظم رهبری روشن خواهد شد؛ 41 دانش‌آموز پسر و 46 دانش‌آموز دختر در مدارس سمپاد استان در مرحله استانی به رقابت پرداختند.

نماینده هیئت داوران حاضر در این کنگره با بیان اینکه باید به همه عزیزان که در مسیر قرآنی قرار دارند تبریک عرض کرد، اظهار کرد: مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود که آیین‌نامه‌های داوری براساس کتاب ندای رحمت است؛ همچنین وی به تصریح نحوه برگزاری این کنگره پرداخت.

حسن حسین‌زاده با بیان اینکه مسابقات قرآنی تنها مسابقاتی است که بازنده‌ای ندارد، گفت: برندگان این محفل نماینده‌ای از این مجموعه هستند و ما در این‌گونه مسابقات بازنده‌ای نداریم.

حسین‌زاده اذعان کرد: بهتر است صرفاً به اجرای مسابقه نپردازیم، بلکه بعد از مسابقه آموزشی هم برای بهبود عملکرد قرآن‌آموزان وجود داشته باشد؛ در کنار سنجش یک آموزش هم برگزار شود، زیرا جلسات توجیهی به افزایش مهارت دانش‌آموزان حاضر کمک خواهد کرد.

شناسه خبر 57121