شناسه خبر:57124
1401/4/7 08:33:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل آبفای استان همدان گفت: اصلاح و توسعه 60 درصد شبکه‌های فاضلاب سنتی حاشیه شهر همدان به شبکه‌های مدرن در دست انجام است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر از انعقاد قرارداد به‌منظور اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب نقاط حاشیه‌ای شهر همدان به شبکه‌های مدرن در سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب نقاط حاشیه‌ای شهر ازجمله اقداماتی است که به‌صورت سالانه عملیاتی می‌شود، گفت: بر همین اساس و مطابق قرارداد ابلاغ‌شده در فروردین‌ماه سال جاری، اصلاح و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخی مناطق کمتربرخوردار شهر همدان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس اصلاح و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه شهر نظیر مجیدآباد، قاسم‌آباد، خضر، اسلامشهر، شورین، شهرک الوند، حصار مطهری و سیلو از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که تاکنون توسعه شبکه فاضلاب منطقه شورین اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفای استان همدان اعلام کرد: براساس قرارداد منعقدشده اصلاح و توسعه نزدیک به چهار کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط حاشیه‌ای شهر در مدت 9 ماه کاری در دستور کار است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه با اجرای این پروژه بخشی از شبکه فرسوده شهر از حالت سنتی به مدرن تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتخاب مناطق براساس گزارش حوادث و اعلام نیاز مشترک انجام می‌شود، ضمن اینکه با پایان پذیرفتن قرارداد مذکور، جهت اصلاح و توسعه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در دیگر نقاط شهر همدان نیز طی سال‌های آتی اقدام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: با اصلاح و توسعه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در نقاط مذکور، بیش از 60 درصد شبکه‌های فاضلاب از حالت سنتی خارج و با توسعه شبکه در این مناطق، درصد جمعیت زیر پوشش شهر همدان افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون 25 درصد از قرارداد مذکور اجرایی شده و مابقی در دست انجام است.

شناسه خبر 57124