شناسه خبر:57129
1401/4/7 08:40:20

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی اذعان کرد: در ایران شهروند درجه یک و دو و تفاوت بین اقوام و مذاهب وجود ندارد و همه اقوام و شیعه و سنی به ایران قوی جان‌ می‌دهند.

عبدالسلام کریمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: فرهنگ غنی ما ریشه در دین دارد و محور اصلی دین هم قرآن است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از قرآن به عنوان محور اصلی مسلمانان نام برد و گفت: دین اسلام مبرا از خشم‌ و خشونت است چون با علم و فرهنگ آغاز شده است.

وی ادامه داد: اسلام دین پژوهش است و هیچ‌گاه شمشیر را برای قتل و غارت برنداشته، بلکه شمیر را برای دفاع برداشته‌ایم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی تصریح کرد: کار ما کار علمی است و اگر مشکلاتی داریم براساس احساسات و تقلیدها کار کرده‌ایم نه تحقیق، در حالیکه ما موظف بر حرکت بر مبنای تحقیق در بخش‌های مختلف هستیم.

وی اظهار کرد: باید با راهبرد و تدابیر حکمیانه رهبری کارها را پیش ببریم و تحقق شعار سال نیز تنها به شعار و نصب بنر خلاصه نکنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی افزود: باید به شرکت‌‌های دانش‌بنیان توجه کنیم و از این ظرفیت در حوزه اشتغال، درآمدزایی و توسعه تجارت بهره بگیریم چرا که پیشرفت علم و بصیرت راه برون‌‌رفت از شرایط کنونی مقابله با تحریم‌ها و هجمه‌های دشمنان است.

وی افزود: فناوری و تولید باید در کنار هم قرار گیرد تا منجر به تولید و درآمدزایی در بازار شود.

وی با اشاره به اینکه بروزرسانی و نوآوری و حرکت براساس بصیرت ضرورت امروز جامعه است و استان کردستان نیز که از منابع غنی و ظرفیت‌های خدادادی زیادی برخوردار است باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح اقتصادی و خدمت به مردم استفاده کرد.

کریمی برون‌رفت از مشکلات را نوعی جهاد عنوان کرد و گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری باید در جامعه اعتماد ایجاد کنیم چون ایجاد امید و اعتماد بزرگترین امر به معروف و ناامید کردن جامعه منکرترین فعل در عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: در کنار شناسایی ظرفیت‌ها باید مشکلات را احصا کرده و متناسب با وضعیت جامعه برنامه‌ریزی و مطالبات به حق را پاسخگو باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی عنوان کرد: راه برون رفت از مسائل افراطی‌گری مذهبی و مسائل اقتصادی، بروزرسانی سطح سواد و علمی جامعه است.

وی تاکید کرد: اینکه شیعه و سنی یکی هستند و مشکلی با هم ندارند را باید در جامعه بازگو و تبیین کرد و نیروهای جوان زیادی در استان کردستان داریم که متخصص و متعهد هستند لذا باید این نیروها تقویت شوند و از ظرفیت آنان در راستای حل مشکلات اجتماعی و امیدآفرینی بهره برد.

کریمی جوانان را یک فرصت و نقطه قوت برای کشور نام برد و گفت: قبل از اینکه دیگران این فرصت را به تهدید تبدیل کنند باید خودمان دستشان را بگیریم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین افزود: توجه ویژه به ظرفیت عظیم و تاثیرگذار روحانیون و ماموستاهای کردستان از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی رفع مشکلات ماموستایان استان کردستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ماموستایان و روحانیون دینی نور جامعه، حجت و چراغ روشن هستند که می‌توانند به برطرف‌شدن مشکلات اجتمع کمک کنند.

وی ظرفیت بانوان را نیز متذکر شد و گفت: براساس دستور خداوند، هیچ مرزبندی بین جنسیت، اقوام و مذاهب نداریم و ما نیز نباید خط‌کشی کنیم،همه اقوام و مذاهب باید نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهیم و با وحدت و یکدلی برای ایران قوی تلاش کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی اذعان کرد: در ایران شهروند درجه یک و دو و تفاوت بین اقوام و مذاهب وجود ندارد و همه اقوام و شیعه و سنی به ایران قوی جان‌ می‌دهند.

شناسه خبر 57129