شناسه خبر:57175
1401/4/8 10:50:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: کمک به نیازمندان باید از مسیرهای صحیح دنبال شود تا به دست جامعه هدف واقعی برسد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک افزود: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان همواره در میان ایرانیان موج می‌زند، اما باید تلاش شود تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.وی بیان کرد: فضای عمومی شهرهای استان به‌لحاظ عدم وجود متکدیان خوب است، اما باید تلاش شود تا تعداد اندکی هم که وجود دارند، جمع‌آوری و سامان‌دهی شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: نیروی انتظامی استان باید اقدامات لازم را درخصوص پلیس بانوان برای جمع‌آوری زنان متکدی به‌کار گیرد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: سازمان‌دهی بانک اطلاعاتی درخصوص تکدی‌گری در استان مرکزی با محوریت اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی امری ضروری است.

وی گفت: صداوسیما باید در اسرع وقت کلیپی درخصوص آگاه‌سازی مردم نسبت موضوع تکدی‌گری تهیه کند و در فضای مجازی نیز به‌صورت گسترده پخش شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی تکالیف قانونی برعهده دارند که باید این تکالیف را به بهترین شکل انجام دهند.

مخلص‌الائمه گفت: با پیگیری فرمانداری اراک، آموزش‌وپرورش و بهزیستی استان مرکزی، کمپ ماده 16 در اراک نهایی شده که در سامان‌دهی معتادان متجاهر نقش مؤثری دارد.

وی عنوان کرد: بحث معتادین متجاهر، تکدی‌گری و سرقت‌های خُرد با یکدیگر پیوند دارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که تعداد آن‌ها به‌ویژه در ساوه و اراک زیاد است، اقدام مؤثری در اداره راه و شهرسازی تحت عنوان بازآفرینی آغاز شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: بازآفرینی شهری در منطقه باغ خلج (کوی سجادیه) اراک از سال‌های گذشته آغاز شده، اما سرعت آن اندک بوده و هنوز به میانه راه هم نرسیده است.

وی گفت: در منطقه شهرک ولیعصر (عج) (چشمه موشک) نیز شرایط کمی پیچیده است، اما در منطقه کوی علی‌بن‌ابی‌طالب (فوتبال) اراک، شرایط بهتر است و باید کار در این مناطق با جدیت دنبال شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالگرد هفتم تیرماه و به‌ویژه معمار دستگاه قضائی شهید دکتر بهشتی نیز افزود: پنج تن از شهدای حادثه هفتم تیرماه مربوط به استان مرکزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: سه معضل تکدی‌گری، معتادان متجاهر و بی‌حجابی مردان و زنان چهره شهرهای استان را نازیبا کرده است.

«بهنام نظری» افزود: نیاز است برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی مشخص و مدونی صورت گیرد.

وی بیان کرد: کمپ ماده 16 در اراک نهایی شده که این امر در کاهش معتادان متجاهر نقش مؤثری دارد و باید در بحث جمع‌آوری متکدیان نیز برنامه‌ ویژه‌ای صورت گیرد.

در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری مرکزی مصوب شد نیمی از متکدیان این استان حداقل تا 10 روز آتی جمع‌آوری شوند.

شناسه خبر 57175