شناسه خبر:57210
1401/4/9 08:24:55

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به پنج آمادگی جهت انقلاب مهدوی، گفت: این زمینه‌سازی‌ها از آمادگی فردی، ظهورمحور، سیستمی و منطقه‌ای تا آمادگی بین‌المللی ادامه دارد.

آیت‌الله علی سعیدی روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی که با حضور جمعی از مسئولین و در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، با اشاره به جنایات آمریکا در این هفته، افزود: این ایام که هفته افشای جنایات آمریکا نام‌گذاری شده است، یادآور حوادثی چون 6 تیرماه سال 1360 ترور رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران است که خداوند این ذخیره الهی را حفظ کرد؛ هفت تیرماه 1360 حادثه حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یاران عزیزش، هفت تیرماه 1366 جنایات شیمیایی صدام در سردشت، 11 تیرماه 1361 شهادت شهید صدوقی و 12 تیرماه سال 1367 حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری و شهادت 270 انسان بی‌گناه است.

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط جامعه، اشاره‌ای به تکالیفی که برعهده ماست خواهیم داشت؛ یکی از معجزات پیامبر (ص) و معصومین پیش‌گویی‌های آن‌ها بوده، پیش‌گویی به معنی آینده‌نگری و آینده‌گویی جهان اسلام و جامعه اسلامی است.

این مقام مسئول با اشاره به چند پیش‌گویی، گفت: حال باید دید جایگاه ما در این پیش‌گویی‌ها کجاست؛ در خطبه غدیر حضرت بیش از 20 بار از آخرین ذخیره الهی و سه مرتبه از کلمه مهدی (عج) سخن به میان می‌آورد. در 15 قرن قبل از ویژگی‌های آخرین ذخیره الهی سخن به میان آمده و ما منتظر ظهور هستیم و پیامبر (ص) از اقدامات حضرت مهدی (عج) می‌گوید.

وی دیگر روایت را سخن امام کاظم (ع) بیان کرد و در این خصوص اذعان کرد: روایت مورد نظر به این معنا است که مردی از قم قیام و مردم را همراه خود کند و افراد به دور او مثل براده‌های آهن جمع می‌شوند و طوفان‌های سخت آن‌ها را متفرق نمی‌کند؛ از جنگ و مبارزه خسته نمی‌شوند و ترس بر آن‌ها راهی ندارد و بر خدا توکل می‌کنند.

آیت الله سعیدی افزود: درحال حاضر در کوچه و بازار حضور دارید و شرایط را می‌بینید، مردم ما بسیار خوب هستند، اما ویژگی‌های منتظران امام زمان (عج) را دارند؟

وی دیگر روایت را درخصوص مردمی که از مشرق قیام می‌کنند و زمینه‌ساز ظهور مهدی (عج) هستند بیان کرد و گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند جمعیتی از مشرق قیام می‌کنند و زمینه‌ساز حضرت مهدی (ع) می‌شوند که این رسالت به‌عهده کدام مردم بوده؟ ایران، یمن و یا افغانستان؟ شرق مدینه کجاست؟

آیت‌الله سعیدی با طرح این سؤال که آیا ما نسبت به امت‌های پیشین استثنا‌هایی داریم و نباید سختی بکشیم یا باید نسبت به امت‌های قبل راحت‌تر باشیم؟ افزود: در این خصوص سه نظر وجود دارد؛ یک نظر بیانگر این است که شما نباید رنج بکشید زیرا امت پیامبر آخرالزمان هستید و با توجه به رحمت‌للعالمین بودن پیامبر (ص)، راحت‌تر نسبت به امت‌های گذشته هستید.

وی نظر دوم را این‌گونه بیان کرد: همه تکالیفی که امت‌های پیشین داشتند، برعهده ما هم هست؛ با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند خدای سال 61 خدای سال 1401 هم هست، من می‌گویم خدای زمان حضرت آدم (ع) خدای زمان روح‌الله هم هست، امروز هشت هزار و 500 سال از حضور حضرت آدم (ع) گذشته است.

این مقام مسئول نظر سوم را این‌گونه برشمرد: تکالیفی بیشتر و سنگین‌تر از پیشینیان و امت‌های گذشته برعهده ما بوده و نه‌تنها راحت‌تر نیستیم، بلکه مسئولیتمان نیز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه حضرت موسی (ع) و حضرت نوح (ع) آرزوی یک روز حکومت اسلامی ما را داشتند که قدرت به دست الهیون باشد و احکام اسلامی را اجرا کنند و افرادی مثل فرعون و نمرود را به زیر بکشند، افزود: تمام جهان باید به این امت عشق بورزند که چطور جلوی آمریکایی‌ها می‌ایستند.

این مقام مسئول نخستین نقطه اشتراک ما با امت‌های پیشین را مشترک بودن در تکالیف دانست و گفت: همه امت‌ها موظف به ایستادگی در برابر طاغوت هستند که طاغوت‌ها متفاوت‌اند؛ مثلاً قدرت فرعون با ابوسفیان و فرعون با طاغوت‌های امروز متفاوت است و امروز این مهم باری بوده بر دوش ما و نباید در برابر فشار آمریکا کوتاه بیاییم وخسته شویم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به موضوع حمایت از مظلومان، اذعان کرد: یکی از احکام خداوند دفاع از مظلومین است و امت در کنار رهبری باید از مظلومین دفاع کند. برخی می‌گویند فلسطین به ما چه ارتباطی دارد و یا لبنان؟ یکی از ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی تأمین امنیت برای ایران خارج از مرزهای ایران بود؛ عقل می‌گوید مرزهایتان را به خارج از مرزهای فیزیکی خود منتقل کنید تا ضربه‌ای به کشورتان وارد نشود که حاج‌قاسم این کار را برای کشور انجام داد و این مهم پاسخ سؤال مذکور است.

وی دومین مشترکات ما با گذشتگان را شریعت‌مداری معرفی کرد و گفت: خداوند دین را به‌عنوان امانت به انبیا سپرده و از آن‌ها پیمان گرفته که نگذارید لطمه‌ای به دین و شریعت وارد شود. چه کسانی با شهید بهشتی مخالف بودند و تفکر بنی‌صدر و منافقین چگونه بود؟ آن‌ها سکولار بودند و نامه روشن‌کننده شهید بهشتی به حضرت امام (ره)، بیانگر تفاوت تفکرها است. آقای کاشانی در یکی از سخرانی‌هایش از مردم عذرخواهی می‌کند و می‌گوید وقتی با مصدق درخصوص اینکه مردم برای آزادی جانشان را فدا کردند صحبت کردم، در پاسخ گفت چکار کنم؟ گفتم این مردم با وجود کارخانه مشروب‌سازی کنار نمی‌آیند، اما پاسخ این بود که مگر نمی‌بینید از این کارخانه مالیات می‌گیریم؟ گفتم به قیمت زیر پا گذاشتن احکام الله؟ به مردم تهران می‌گویم برای مبارزه با مشروب‌سازی کمکمان کنند، گفت سید اینکه گدایی است. این دو نوع تفکر بوده؛ یکی می‌گوید کارخانه شراب‌سازی باشد، اما ما مالیات بگیریم و دیگری می‌گوید نباشد که این تفاوت تفکرات را به‌خوبی نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در انتخابات همه بار را گردن شورای نگهبان می‌اندازیم و می‌گوییم شورای نگهبان این فرد را تأیید کرد، تصریح کرد: شورای نگهبان صلاحیت را تأیید می‌کند و نه شایستگی را؛ خداوند از تو می‌خواهد به شایسته رأی بدهی و حجت نیست که در قیامت بگویی شورای نگهبان تأیید کرده است و من رأی دادم. مردم در رأی دادن بیشتر از شایستگی، به منافعشان توجه می‌کنند؛ وقتی کسی در دور نخست عملکرد خوبی ندارد، دور دوم چرا با شعارهای رنگینی که می‌دهد، دوباره به او رأی می‌دهیم؟ امروز که آقای رئیسی کمر همت بسته تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند، مخالفت‌ها شروع شده و حوصله مردم سرآمده؛ ما باید به مسیر حرکت انقلاب توجه کنیم.

آیت‌الله سعیدی ولایت‌مداری را سومین مؤلفه برشمرد و گفت: همه امت‌ها موظف‌اند مصداق ولی‌الله را در هر زمان پیدا کنند. علاوه‌بر پیروی از ائمه اطهار (علیهما سلام)، از امام اجرایی خود پیروی کنند تا در قیامت مورد پرسش درخصوص اموری مثل استفاده از اجناس‌ ایرانی و کمک به رونق مردم خود قرار نگیرند.

وی چهارمین مؤلفه را تحقق بخشیدن به حکومت دینی برشمرد و افزود: همه حکومت‌ها موظف به ایجاد زمینه حکومت دینی هستند و باید آن را حفظ کنند که اگر کوتاه بیاییم، انقلاب به انحراف کشیده خواهد شد؛ در آیه 61 سوره بقره علت سقوط انقلاب موسی (ع) را بیان می‌کند که یکی از آن‌ها این است که شما بودید که به رهبر خود گفتید این غذا یکنواخت است و معده ما را خسته کرده، موسی سبزی، خیار، سیر، پیاز و حبوباتت کو؟

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: وقتی از گورباچف درخصوص سقوط انقلاب شوروی سؤال شد، در پاسخ گفت: آن وقتی انقلاب شوروی سقوط کرد که مردم در صف طولانی ساندویچ‌فروشی دشمن ایستادند؛ برای به‌وجود آمدن جوانان انقلابی، باید جوانان کنونی جامعه را تربیت کرد.

آیت‌الله سعیدی درخصوص مهم‌ترین تفاوت امت ما با سایر امت‌ها اذعان کرد: مهم‌ترین تفاوت امت ما به‌عنوان زمینه سازان ظهور این است که باید صبر و مقاومت پولادین داشته باشیم؛ مستنداتی داریم که آمریکا به دنبال 313 نفر و امام زمان (عج) در عراق بوده است.

وی پنج آمادگی برای زمینه‌سازی انقلاب مهدوی را بیان کرد و ادامه داد: نخستین مورد آمادگی فردی است؛ یعنی هر فرد در مثلاً بازار و کارهای مربوط به خودش خوب کار کند و آدم درستی باشد، آیا در بازار اجناس به‌صورت خالص هستند؟ بسیاری از اتفاقات بازار، ادارات، مطب‌ها و جامعه با این موضوع هم‌خوانی ندارد.

آیت‌الله سعیدی دومین مورد را آمادگی ظهورمحور برشمرد و گفت: ببینید امروزه سپاه چگونه تلاش می‌کند؛ وجود سپاه در سوریه، لبنان، یمن و یا فلسطین زمینه‌ساز ظهور است و خوشا به حال هر کسی که در این آمادگی حضور دارد.

وی مؤلفه سوم را آمادگی سیستمی مردم بیان کرد و افزود: مردم حکومتی را حمایت کنند که زمینه‌ساز ظهور است؛ اگرچه هنوز فاصله هست، اما حقیقتاً امام (ره) و رهبری همه شاخصه‌ها را پیاده کرده‌اند، البته در عصر حاضر 160 شبکه فارسی‌زبان علیه ما فعالیت و گوشی‌های هوشمند هم در این خصوص هجمه‌ وارد می‌کنند.

این مقام مسئول آمادگی چهارم را منطقه‌ای برشمرد و اذعان کرد: باید منطقه غرب آسیا آماده بشود، اما چگونه این آمادگی منطقه‌ای حاصل می‌شود؟ با حضور ما در عراق و سوریه و حمایت از فلسطین و حزب‌الله.

وی پنجمین و آخرین آمادگی را بین‌المللی معرفی کرد و گفت: جنایات آمریکا افشا و مشخص شود. وقتی با آقای کارتر تماس گرفتند و گفتند که چین ازنظر اقتصادی از ما پیشرفت بهتری داشته، گفت این طبیعی است، زیرا آمریکا طی 240 سال عمرش تنها 17 سال درحال جنگ نبوده و بقیه را مشغول جنگ بوده! اما چین یک یوآن هم صرف جنگ نکرده است. آمریکا وجودش جنگ بوده و ما نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم و نسخه‌های پیچیده‌شده توسط وی درمان‌کننده نیست، باید در برابر این قلدر ایستاد و سه مدل در برابر آن وجود دارد؛ جنگ، تسلیم و یا مقاومت فعال که رهبری مقاومت فعال را انتخاب کرده است.

شناسه خبر 57210