شناسه خبر:57266
1401/4/11 08:36:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از زیرسازی محور «زیرآب» محلات خبر داد.

مهرداد جهانی از شروع عملیات بهسازی و لکه‌گیری هندسی آسفالت در محور «زیرآب» شهرستان محلات خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت محور محلات- دلیجان که از راه‌های توریستی و گردشگری استان به‌شمار می‌رود، افزود: با توجه به میزان خرابی رویه آسفالتی این جاده و تردد قابل توجه عبوری از آن، در راستای خدمت به مردم به‌ویژه هم‌استانی‌ها، با پیگیری‌های مستمر به‌عمل‌آمده و تأمین اعتبار لازم، عملیات بهسازی محور زیرآب در مسیر دلیجان- محلات شروع شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است.

جهانی خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز کارگاه توسط پیمانکار مربوطه در هفته نخست تیرماه انجام و سپس عملیات اجرایی طرح از هفته دوم شروع شد تا موجبات رضایت کاربران جاده‌ای فراهم شود.

به گفته وی براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده و گزارش گشت‌های نظارت حمل‌ونقل، متأسفانه یکی از مهم‌ترین عامل خرابی رویه راه‌ها عبور کامیون‌های حامل مواد معدنی دارای اضافه‌تناژ است که علاوه‌بر خرابی رویه راه موجب خرابی زیرساخت جاده نیز می‌شود که این امر هزینه بسیار زیادی بر دوش راهداری می‌گذارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: تقویت گشت‌های نظارت حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جلوگیری از عبور کامیون‌های دارای اضافه‌بار با همکاری پلیس راه استان انجام می‌شود و درنتیجه با متخلفین برابر قانون برخورد لازم صورت می‌پذیرد.

جهانی راه‌ها را سرمایه‌های ملی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش شبانه‌روزی راهداران در سراسر استان، نگهداری از راه و صیانت از حریم قانونی آن است که امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی بتوانیم در ادامه این مسیر سربلند باشیم.

شناسه خبر 57266