شناسه خبر:57274
1401/4/11 08:55:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: برای مسیر برگشت استفاده‌کنندگان تجهیز تفریحی زیپ‌لاین (روباه پرنده) معمولاً پل معلق ساخته می‌شود که این پل تاکنون مشمول رعایت الزامات استاندارد اجباری تجهیزات تفریحی نشده است.

ژیلا یزدانی در نشستی با خبرنگاران استان اظهار کرد: مجموعه تفریحی آبیدر دارای زیپ لاین و پل معلق است که زیپ‌لاین نصب شده مطابق با مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول رعایت الزامات استاندارد اجباری تجهیزات تفریحی است و در حال حاضر دارای گواهی معتبر بازرسی سالانه است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضوابط سازمان ملی استاندارد، «پل معلق» مشمول رعایت الزامات استاندارد اجباری تجهیزات تفریحی نبوده و استاندارد ملی ویژگی‌های پل معلق، تاکنون تدوین نشده است و به همین دلیل امکان بازرسی از سوی سازمان ملی استاندارد وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: موضوع مورد بحث در زمان ساخت و نصب پروژه تفریحی آبیدر به شهرداری سنندج اعلام و پیشنهاد شده تا نظارت و صدور مجوز بهره‌برداری آن از طریق سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شود.

یزدانی تأکید کرد: موضوع رعایت الزامات استاندارد اجباری کالا یا خدمت، در شورای عالی استاندارد به ریاست رییس جمهور، بررسی و در صورت تصویب، به‌عنوان کالا یا خدمت مشمول رعایت الزامات استاندارد اجباری، آگهی عمومی می‌شود.

طی هفته اخیر ویدیوئی از جوانی که با پرش خود بر روی پل معلق آبیدر سنندج موجب شکسته شدن چند تخته چوبی آن شده بود بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد؛ اگر چه از شهروندان عذرخواهی شد، اما این اتفاق باعث شد ایمنی این پل معلق زیر سؤال رود و از ارگان‌ها و نهادهای مرتبط درخواست اظهارنظر و پاسخگویی در این رابطه شود.

شناسه خبر 57274