شناسه خبر:57297
1401/4/12 08:19:10

سپهرغرب، گروه خبر: درمانگاه تخصصی دندانپزشکی «شهید ایازی» با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان سرپل‌ ذهاب افتتاح شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح درمانگاه تخصصی دندانپزشکی «شهید ایازی» گفت: این درمانگاه با 40 میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح تجهیزات پزشکی و نوسازی ساختمان با مشارکت مؤسسه درمان استان و خیرین نیکوکار افتتاح شد و به بهره‌برداری رسیده است.

سرهنگ پاسدار «سعید بهشتی‌راد» افزود: در سرپل ذهاب درمانگاهی به‌نام شهید دکتر ایازی که خانواده معظم ایشان در تکمیل این درمانگاه نقش داشتند، به همت بسیج، سپاه ناحیه سرپل ذهاب و مؤسسه تأمین درمان بسیجیان استان کرمانشاه افتتاح شد.

وی اظهار کرد: از اهداف متعالی سپاه پاسداران و بسیج خدمت به مردم است که در این راستا مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس و در دوران زلزله زحمات بسیاری متحمل شدند؛ ازاین‌رو امید است این خدمت مبارک باشد تا بتواند قدری از آلام مردم عزیزمان را تسکین دهد.

این مقام مسئول گفت: به همت مسئولان شهرستان قرار شد تا با اختصاص یک زمین به سپاه و مؤسسه تأمین درمان شاهد احداث و افتتاح یک درمانگاه در شهرستان برای خدمت به مردم باشیم.

مسئول مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور نیز ابراز کرد: فلسفه وجودی بنیاد تعاون ارائه خدمت به بسیجیان است و در بحران‌های اجتماعی این بسیجیان هستند که کمک می‌کنند.

«عیسی مالمیر» با بیان اینکه در زمان بحران و غیر بحران اثربخشی حوزه سلامت مهم است، گفت: مقرر شده در همه نواحی کل کشور در سند اعتلای 10 ساله بسیج یک درمانگاه ایجاد شود و در این راستا در سه دهه از سال 75 تا سال 95، تعداد 48 درمانگاه احداث شده و از سال 98 تا 1400 توانستیم 50 درمانگاه ایجاد کنیم و در حوزه سلامت تحولی عظیم رخ داده است.

وی اظهار کرد: در این درمانگاه چهار دستگاه یونیت، اتوکلاو، دستگاه گرافی دندان و تجهیزات تخصصی وجود دارد که به مردم شهرستان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

امام‌جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: این اقدام ارزنده سپاه پاسداران در کنار صدها خدمات مهم دیگر بسیار با ارزش است و رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» اظهار کرد: کار سپاه از بدو تأسیس تا به امروز گره‌گشایی از کار مردم است و منشأ خیر و برکت بوده و با این اقدام امید مضاعف‌تری در دل مردم ایجاد خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: بحث سونوگرافی خواهران در شهرستان یکی از موارد و دغدغه‌ها است و با توجه به کثرت جمعیت و مراجعه از دیگر شهرستان‌های هم‌جوار، نیاز ضروری و اولیه بیماران است که باید به آن توجه کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: تفکر سپاه پاسداران و بسیج در شکل‌گیری انقلاب و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن یک تفکر حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است.

«صدرالله بابلی» افزود: هرجا نام بسیج و سپاه است، شاهد خدمات شایسته و قابل تحسین هستیم و همواره مدافع نظام و پیرو خط امام راحل و ولایت فقیه هستند؛ امروز خدمات سپاه اقدامات مختلف در بُعد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمران و آبادانی مشهود است.

وی یادآور شد: در عرصه‌های مختلف زلزله، سیل، کرونا و محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج خط مقدم هستند و این تفکر بسیجی ماندگار و ارزشمند است و با فرماندهی رهبر معظم انقلاب جهان را درنوردیده و این یک افتخار بزرگ است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 57297