شناسه خبر:57352
1401/4/13 08:33:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: با درنظر گرفتن سقف قیمت هر لیتر بنزین سه هزار تومان و مقایسه با نرخ معاملات بین‌المللی خلیج فارس fob (لیتری 22 هزار تومان)، در سه‌ماهه نخست سال 1401 یارانه بنزین مصرفی استان همدان به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی ابراز کرد: در 93 روز ابتدایی سال جاری 160 میلیون لیتر سوخت بنزین در استان مصرف شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

روستایی همچنین از توزیع هفت هزار و 468 تُن گاز مایع در سه‌ماهه ابتدای سال 1401 در استان همدان خبر داد و تأکید کرد: متقاضیان مصرف‌کننده گاز مایع تنها با ثبت درخواست در سامانه درخواست فرآورده (سدف) به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir می‌توانند نسبت به تعیین نوع مصرف و میزان مورد نیاز از این نوع سوخت اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه سوخت‌های مایع بنزین و نفتگاز توزیعی در استان از استانداردهای ملی برخوردار بوده و به‌طور مستمر با همکاری اداره استاندارد کالیبراسیون کمیتی نازل‌های توزیع‌کننده فرآورده در دستور کار قرار دارد، خواستار خودداری از مصرف انواع مکمل‌های موجود شد.

وی همچنین مدیریت بهینه و صرفه‌جویی در مصرف انواع سوخت را برای کمک به اقتصاد خانواده و کشور ضروری خواند و هوای پاک و سلامت شهروندان را بهترین ارمغان توجه به این مهم دانست.

شناسه خبر 57352