شناسه خبر:57448
1401/4/15 09:14:18

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش منطقه حفاظت‌شده در فصل گرما خبر داد.

عباس جودکی از تأمین آب مستمر حیات وحش منطقه حفاظت‌شده در فصل گرما خبر داد و گفت: به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، اطراف آبشخورها ضد عفونی شده است.وی افزود: هدف از اجرای این طرح تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه بوده تا در شرایط خشک‌سالی و گرمای سوزان و طولانی‌مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه خشک‌سالی‌های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت‌شده هفتادقله اراک شده، اظهار کرد: این مشکل از طریق آب‌رسانی روزانه 30 هزار لیتر با تانکر آب‌رسان در این منطقه رفع شده است.

جودکی افزود: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تأمین نکنیم، حیات وحش برای تأمین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان، اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن به‌صورت مداوم با مواد ضدعفونی‌کننده شست‌وشو و گندزدایی می‌شود.

شناسه خبر 57448