شناسه خبر:57451
1401/4/15 09:25:52

سپهرغرب، گروه کاردانش: رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش گفت: برگزاری المپیادها همواره یکی از راه‌های انتخاب برگزیدگان دانشجویی کشور است که باعث تبادل نخبگان با بخش‎های صنعت، خدمات و کشاورزی در کشور شده و در رشد کیفیت آموزش عالی نقش درخور توجهی ایفا کرده است.

هفتاد و چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی- دانشجویی کشور با حضور رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل، مدیرکل دفتر آزمون‌سازی و روان‌سنجی سازمان سنجش و روسای کمیته‌های علمی دانشجویی کشور برگزار شد.

غلامرضا یادگارزاده، با اشاره به اهداف المپیاد علمی_ دانشجویی کشور گفت: این نشست با هدف بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل و چالش‌های برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی تشکیل شد و رؤسای کمیته‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور درباره انتظارات جامعه علمی از المپیاد دانشجویی، نقش آن در افزایش کیفیت آموزش عالی و مسائل و مشکلات موجود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی افزود: از مهم‌ترین محورهای بحث در این نشست حمایت از برگزیدگان المپیاد، افزایش کیفیت آزمون، بازنگری و بهبود در شیوه اجرا، افزایش مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در المپیاد و ایجاد نشاط علمی و افزایش میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در المپیاد علمی- دانشجویی کشور بود.

در این جلسه همچنین بر راه‌های ترغیب دانشجویان به شرکت در المپیاد و بازنگری آیین‌نامه اجرایی المپیاد با توجه به ظرفیت‎‌های موجود و تحولات علم و فناوری تأکید شد. در خاتمه این نشست، رؤسای کمیته‌های علمی راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص موضوعات مختلف مربوط به المپیاد و پیشبرد اهداف المپیاد دانشجویی ارائه کردند.

شناسه خبر 57451