شناسه خبر:57456
1401/4/15 09:46:16

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید سالیانه بیش از چهار میلیون قطعه ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

جعفر کاویانی‌دلشاد اظهار کرد: استان همدان دارای 61 واحد پرورش ماهیان زینتی بوده که این تعداد واحد پرورش ماهیان زینتی با تولید سالیانه چهار میلیون و 247 هزار قطعه دارای فعالیت هستند.
وی با اشاره به پیگیری ایجاد شهرک ماهی زینتی در شهرستان همدان با ظرفیت 10 میلیون قطعه، افزود: پرورش ماهیان زینتی ازلحاظ توجیه اقتصادی، ارزآوری و اشتغال جزء طرح‌های خوب برای ایجاد واحدهای مشاغل خانگی و واحدهای صنعتی ماهی زینتی جهت صادرات است.
سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشتر ماهیان زینتی تولیدشده استان برای صادرات بوده و بخش اعظم این ماهی‌های زینتی استان به کشور عراق صادر می‌شود.
وی در ادامه از تشکیل و راه‌اندازی خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی برای اشتغال زنان روستایی در این استان به‌عنوان پایلوت (آزمونه) خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح در استان به‌عنوان یک طرح پایلوت در سطح کشور درتلاش هستیم تا راه‌اندازی این خوشه‌ها در کنار واحدهای صنعتی پرورش ماهیان زینتی ارتقا و توسعه یابند.
کاویانی‌دلشاد یادآور شد: درحال حاضر طرح ایجاد خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی در یکی از روستاهای شهرستان بهار در مرحله اجرایی است.
وی ادامه داد: در خوشه‌های تعریف‌شده این برنامه، ماهیان مولد را برای پرورش تحویل متقاضیان این طرح قرار می‌دهیم و پس از پرورش ماهیان زینتی تولیدات آن‌ها را خریداری و برای صادرات اقدام می‌کنیم.
سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان بیان کرد: این طرح کار سنگینی نبوده و زنان روستایی به‌راحتی می‌توانند در کنار دیگر کارهای خود پرورش ماهیان زینتی را نیز انجام دهند.

شناسه خبر 57456