شناسه خبر:57561
1401/4/21 08:38:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه نهاوند گفت: تجمع بزرگ بانوان انقلابی نهاوند در هفته حجاب و عفاف در میدان شهید سلیمانی نهاوند برگزار می‌شود.

علی مختاری ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران در نهاوند اظهار کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت عفاف و حجاب تجمع بزرگ بانوان انقلابی نهاوند در میدان شهید سلیمانی این شهر برگزار می‌شود.

وی گفت: هم‌زمان با این مراسم، آیین مشابهی در شهر فیروزان با حضور همسران، مادران و دختران شهید این شهر برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر از تأکیدات مقام معظم رهبری و بحث عفاف و حجاب نیز از زیرشاخه‌های امر به معروف و نهی از منکر بوده که درواقع هفته عفاف و حجاب تلنگری برای توجه بیشتر به این مقوله حساس است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی دائماً در زمینه کشف حجاب و ترویج بدحجابی به‌ویژه در بین نسل جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: یکی‌ از مأموریت‌های مهم ما بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب تأکید فراوان بر آن دارند.

مختاری افزود: هدف از گردهمایی بزرگ بانوان، ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و حفاظت از ارزش‌های معنوی و اعتقادی حوزه خانواده و نیز توسعه فرهنگ اسلامی، انقلابی، سیره عملی و اعتقادی اهل بیت (ع) است.

وی ابراز کرد: به‌منظور گرامیداشت این هفته و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه 30 عنوان برنامه در سطح شهرستان و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند به مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: سرکشی از خانواده بانوان شهید، تقدیر از بانوان محجبه، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از بانوان محجبه ادارات، مانور فرهنگی امر به معروف و برگزاری نمایشگاه‌های اثرگذار در سطح پایگاه بسیج خواهران ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی در پایان افزود: توزیع اقلام و بسته‌های فرهنگی بین بانوان در سطح خیابان توسط تیم‌های خواهر و همچنین فضاسازی توسط ادارات و نهادها و برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع در سطح فضای مجازی و حقیقی، از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در نهاوند است.

شناسه خبر 57561