شناسه خبر:57664
1401/4/23 08:38:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: روز گذشته مصرف برق استان از مرز 508 مگاوات عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ثبت رکورد جدید مصرف برق در استان خبر داد و اظهار کرد: طی روز گذشته و به دنبال افزایش دمای هوا تا مرز 47 درجه در برخی نقاط استان و به تبع آن افزایش استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی، رکورد جدیدی از میزان مصرف برق در استان به ثبت رسید.

وی افزود: شب گذشته ساعت 21:35 دقیقه میزان مصرف برق در استان از مرز 508 مگاوات عبور کرد این در حالیست که میزان مصرف برق در مدت زمان مشابه سال گذشته برابر با 471 مگاوات بوده است.

لهونیان با اشاره به افزایش 8 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و تنها جهت مدیریت بار در شبکه و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت و در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میزان و روند مصرف مشترکان بخش‌های اداری، صنایع و کشاورزی مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: میانگین مصرف برق استان در هفته جاری 475 مگاوات است که این میزان هفته گذشته 435 مگاوات بود که در صورت تداوم روند افزایش دما، افزایش مصرف نیز در استان همچنان ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 57664