شناسه خبر:57716
1401/4/25 08:23:27

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان درنظر گرفته شده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان همدان را در جلسات متعدد کارشناسی‌، آماده و پیش‌بینی کردیم.

وی گفت: برای سفر رئیس‌جمهور به استان حدود 200 پروژه با اعتبار 24 هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شد؛ اما کارشناسان نهاد ریاست‌جمهوری فقط برخی از آن‌ها را تأیید کردند، سپس با چانه‌زنی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم تعدادی پروژه دیگر نیز اضافه کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: پروژه‌های سفر در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور در همدان برگزار می‌شود، به شکل رسمی و قطعی اعلام خواهد شد.

وی گفت: پروژه‌های خوبی برای سفر رئیس‌جمهور به استان همدان تأیید شده که در این پروژ‌ه‌ها مباحث زیربنایی مانند آب، صنعت، تولید و گردشگری را مورد توجه قرار دادیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: اعتبار خوبی برای ثبت جهانی هگمتانه در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان درنظر گرفته شده و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این راستا قول مساعدت دادند.

وی گفت: با توجه به تنش آبی در کشور و استان، مسئله آب، جزء اولویت‌های نخست مجموعه مدیریتی استان است؛ چون بیش از 50 درصد جمعیت استان با تنش آبی مواجه هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوزه‌ای همدان با قدرت و قوت خود ادامه خواهد داشت، گفت: در 17 سال گذشته پروژه انتقال آب بین‌ حوزه‌ای فقط 40 درصد پیشرفت داشته و در چند ماه اخیر نیز حدود 40 درصد آن پیش رفته و مابقی آن با قدرت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان سفر ریاست‌جمهور به استان همدان از طرف نهاد ریاست‌جمهوری مشخص و اعلام خواهد شد، تأکید کرد: مجموع پروژه‌های درنظر گرفته‌شده برای سفر رئیس‌جمهور به استان قابل توجه است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: سعی شده در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان مباحث زیربنایی، آب، راه، تولید، صنعت و گردشگری را درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی هماهنگی و همراهی لازم برای اجرای هرچه مناسب‌تر سفر رئیس‌جمهور به استان همدان را داشته باشند، تأکید کرد: پایه و اساس اعتبارات ما چه در بخش سرمایه‌ای و چه در بخش هزینه‌ای ضعیف دیده شده است؛ این موضوع باید اصلاح شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان درنظر گرفته شده است، تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های 10 گانه نمایندگان مردم در مجلس را در پیگیری امور و حل مشکلات شهرستان همراهی کنند، اظهار کرد: تأکید می‌شود که تأمین درآمدهای استان، بدون فشار به اقشار مختلف مردم صورت گیرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه کمیته ویژه‌ای برای فرار مالیاتی در استان تشکیل شده است، ابراز کرد: علمیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان با قدرت و قوت درحال پیش‌ رفتن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از افزایش پنج درصدی جمعیت شهرستان همدان در سرشماری سال 1400 خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: مردادماه هیئتی از مسئولان آمار کشور، جمعیت استان را به‌صورت پایلوت سرشماری خواهند کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به سرشماری سال گذشته شهرستان همدان، تصریح کرد: براساس این سرشماری، جمعیت شهرستان همدان از 676 هزار نفر به 706 هزار نفر رسیده، یعنی پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برنامه‌ریزی دقیق، نیاز به بازنگری در آمار داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نرخ بیکاری باید به‌صورت دقیق مشخص شود، چون اگر این کار انجام نشود، مشکل ما حل نخواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به برگزاری جلساتی با هیئت دولت، توضیح داد: اقدامات مهمی مانند تکمیل موزه و تپه هگمتانه، ایجاد نمایشگاه دائمی در آرامگاه باباطاهر، پردیس سینمایی همدان، تالار شهر و موزه هنرهای معاصر باید انجام شود.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل راه‌های ارتباطی همدان، خاطرنشان کرد: پروژه مهم تکمیل راه ارتباطی همدان به غار علیصدر، همدان به تویسرکان و راه‌آهن همدان به ملایر از اولویت‌های استان بوده که 200 میلیارد تومان اعتبار دارد و 200 میلیارد تومان نیز بودجه سفر هیئت دولت به استان است.

شناسه خبر 57716