شناسه خبر:57719
1401/4/25 08:27:01
با تلاش شبانه‌روزی و در کمتر از یک ماه؛

چاه شماره 22 اسدآباد وارد مدار بهره‌برداری شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از وارد مدار شدن چاه شماره 22 اسدآباد با صرف دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای اسدآباد، علی‌اکبر رحمانی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها، اُفت منابع آبی زیرزمینی و بروز خشک‌سالی برای دومین سال متوالی و لزوم حفر یک حلقه چاه به‌منظور جبران بخشی از این بحران، گفت: بر همین اساس حفر چاه شماره 22 شهر اسدآباد در بیست‌وششم خردادماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این چاه پس از 25 روز با تلاش کارکنان آبفای شهرستان و پیگیری و مساعدت فرماندار و نماینده محترم شهرستان در بیست‌ودوم تیرماه سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شد، اذعان کرد: خوشبختانه این پروژه با آبدهی 30 لیتر بر ثانیه و صرف دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار وارد مدار شد.

رحمانی در ادامه با تأکید بر اینکه عبور از بحران کم‌آبی علاوه‌بر تلاش شرکت آب و فاضلاب نیازمند همکاری مشترکین در مدیریت مصرف آب است، عنوان کرد: حفر این چاه تنها مرهمی بر شرایط موجود بوده و اسدآباد هنوز هم به‌منظور تأمین آب با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود بارش‌ها و اُفت منابع آبی مدیریت فشار در ساعاتی از شب بازهم در دستور کار شرکت آب و فاضلاب خواهد بود، گفت: با توجه به تنش آبی حادث در اکثر استان‌های کشور، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی بار دیگر بر ضرورت مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب از سوی مشترکین تأکید کرد.

شناسه خبر 57719