شناسه خبر:57767
1401/4/26 08:40:30

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: به هیچ وجه اجازه راه‌اندازی واحد فرآوری فروسیلیس در شهرک‌های صنعتی داده نمی‌شود و مجوزهایی که پیش از این برای این منظور صادر شده نیز باید لغو و باطل شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونا استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: باید واحدهای فرآوری فروسیلیس در یک نقطه متمرکز باشند و فعالیت آن‌ها مشروط به ایجاد و راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین است.

وی تصریح کرد: پس از طرح شدن مشکلات زیست‌محیطی فعالیت واحدهای فرآوری، 6 ماه مهلت برای رفع مشکلات واحدها داده می‌شود که با پایان یافتن این مهلت، واحدهای متخلف باید تعطیل شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در زمینه حفظ محیط‌زیست و برخورد با صنایع آلاینده به‌صورت جدی ورود کرد، گفت: شمار معادن فرآوری فروسیلیس در این استان زیاد است.

قاسمی‌فرزاد افزود: فعالیت واحدهای فروسیلیس فاقد سیستم پایش آنلاین به سلامت افراد آسیب وارد می‌کند و این واحدها با جان و سلامت انسان‌ها سروکار دارند.

وی توضیح داد: مولکول سلیس شش‌ضلعی است و پودر آن مشکلات جدی به ریه وارد می‌کند و موجب انواع مشکلات خونی می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مخالف ایجاد اشتغال نیستیم، تأکید کرد: نباید به بهانه ایجاد 100 تا 200 فرصت شغلی، سلامت هزاران نفر به مخاطره بیفتد؛ بنابراین باید در سایه ایجاد اشتغال، معیشت و سلامت افراد نیز حفظ شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: اجازه فعالیت به هر سیستم فرآوری که منجر به آسیب جدی به سلامت انسان، خاک، پوشش گیاهی و جانوری می‌شود، داده نمی‌شود.

شناسه خبر 57767