شناسه خبر:57785
1401/4/26 09:11:38

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی بر رعایت حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد.

فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد پس از وقفه نسبتا طولانی به دلیل بهبود شرایط، اظهار کرد: تجمعاتی برای روزهای آینده در استان برنامه ریزی شده است و در کنار آن نیز سفر ریاست جمهوری به استان نزدیک است که قطعا رفت‌وآمد و شلوغی به همراه دارد.

وی افزود: پس از سفر با ماه محرم، صفر، راهپیمایی اربعین و سپس بازگشایی مدارس روبرو هستیم و عملا به شکل پیوسته شاهد تجمعات خواهیم بود، در حال حاضر حدود 575 نفر از استان مرکزی زائر سرزمین وحی هستند که قطعا بازگشت حجاج رفت و آمدهایی را شکل می‌دهد.

مخلص الائمه با بیان اینکه ضروری است در شرایط کنونی با توجه به تجمعات لازم است که پروتکل‌های مدنظر سیستم بهداشت و درمان باشیم هر چند که استان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است، گفت: تا پیش از ابلاغیه‌های ملی، با توجه به پیش بینی‌های بین‌المللی و سخت شدن بیماری باید مراقبت‌های بیشتری را در نظر گرفت چراکه اگر بیماری در جامعه به چرخش درآید قوی می‌شود و از آنجایی که دستوری بر تعطیلی نیست، رعایت پروتکل‌ها به کمتر از 5 درصد رسیده است و باید حداقل در استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن و رعایت فاصله اجتماعی باید به شرایط قبل بازگردیم.

وی تصریح کرد: باید در تعاملات اجتماعی دست دادن و روبوسی را متوقف کنیم و با توجه به پیش بینی حضور 5 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین باید موضوع رعایت فاصله اجتماعی با جدیت در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه نیستیم و قطعا می‌توان با تمهیداتی این آسیب پذیری را پشت سر گذاشت، گفت: تزریق دز چهارم و دزهای تکمیلی حتما باید در دستور کار قرار گیرد و باید هشدار نسبت به واکسیناسیون با جدیت دنبال شود‌.

مخلص الائمه با بیان اینکه در محیط‌های عمومی و ادارات استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مورد تاکید است، افزود: آمادگی برای ایام محرم از امروز آغاز شود و در شهرها نیز از مراکز واکسیناسیون جهت ترویج و توصیه نسبت به تزریق واکسن انجام گیرد.

شناسایی 153 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در 72 ساعت گذشته

گفتنی است بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس 153مورد جدید در 72ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 125 هزار و 184 نفر رسیده است.

در این مدت 38مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

115مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

در این بازه زمانی مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان همان3209 نفر است.

شناسه خبر 57785