شناسه خبر:57820
1401/4/28 08:38:04

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از تولید فرش دستباف توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد 628 تخته فرش دستباف به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع تولید و به قیمت بیش از 9 میلیارد و 529 میلیون تومان فروخته شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، شهرام عابدی ابراز کرد: درحال حاضر 60 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بانوان بوده که سرپرستی 32 هزار و 900 خانواده را عهده‌دار هستند و یک‌هزار و 800 نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالیبافی بوده و دار فعال دارند.

وی ادامه داد: فرش‌های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته به مبلغ 9 میلیارد و 530 میلیون تومان به فروش رسید.

در همین رابطه این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

عابدی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش جهت طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند که در مرحله بافت فرش کارشناس فرش و صنایع دستی به‌صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت توسط شرکت صنعت‌آفرینان امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی، به‌حساب مددجو واریز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی با تأکید به اینکه قالی‌بافی در استان یکی از مزیت‌های اصلی محسوب می‌شود، عنوان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش ازجمله شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مواد اولیه تهیه‌شده است.

شناسه خبر 57820