شناسه خبر:57926
1401/4/30 08:22:31

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار زنگنه از برگزاری سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه از توابع بخش زند به همت ‏شهرداری و شورای اسلامی شهر و شرکت صنایع غذایی سحر خبر داد و گفت: در این آیین ‏میهمانان و هنرمندان برجسته‌ای از سراسر کشور حضور دارند.‏

محمدحسین روستایی با بیان اینکه سومین جشنواره آلبالو روز جمعه 31 تیرماه از ساعت 18 تا 21 در محل پارک کریم‌خان زند شهر زنگنه با حضور باغداران، کشاورزان، مسئولان و هنرمندان برگزار می‌شود، از اجرای زنده استاد فرج علیپور از فعالان در حوزه موسیقی سنتی خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره از شبکه رادیوجوان و سیمای همدان پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: پرواز پاراگلایدر و نورافشانی، اجرای برنامه‌های طنز و کمدی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس برپایی جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت ملایر و عرضه مستقیم محصولات تولیدات کشاورزی بخش زند در غرفه‌های مختلف از برنامه‌های این جشنواره به‌شمار می‌رود.

شهردار زنگنه در ادامه بیان کرد: پس از سپری شدن دو سال پُرتلاطم از شیوع بیماری کرونا، درنهایت امسال به این جمع‌بندی رسیدیم که سومین جشنواره آلبالو و آیین برداشت و نکوداشت این محصول در شهر زنگنه با رویکردی متفاوت و با برنامه‌های بسیار متنوع و شاد با حضور میهمانان ویژه از استان همدان در شهر زنگنه برگزار شود.

روستایی با بیان اینکه در این زمینه از شرکت سحر نیز دعوت کردیم که همگام و همراه ما باشد، افزود: یکی از اهداف اصلی این جشنواره تعیین قیمت مصوب و تضمینی برای باغداران در بخش تولید و زراعت آلبالو است.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود فعالیت یک‌سری دلال آلبالو از کشاورزان با قیمتی بسیار نازل خریداری شده و باغداران در این زمینه متضرر می‌شوند، افزود: بنابراین با همکاری شرکت سحر مقرر شد که آلبالوهای تولیدشده باغداران با رقم بسیار خوبی در کارخانه از کشاورزان خریداری شود.

این مقام مسئول از حضور سخنران‌های استانی و شهرستانی در این مراسم و اهدای جوایز نفیس به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: در سومین جشنواره آلبالو 21 غرفه متنوع راه‌اندازی می‌شود.

روستایی از برپایی غرفه‌های صنایع دستی و گردشگری شامل چرم، مرواربافی، منبت، گلیم، فرش و غرفه‌های عرضه مستقیم سوغات و محصولات کشاورزی و مشتقات آلبالو در این جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه از کشاورزان نمونه بخش زند نیز تقدیر می‌شود، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که شهرداری و شورای اسلامی شهر زنگنه با همکاری شرکت سحر، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها و نهادها درتلاش هستیم که یک جشنواره فراشهرستانی و به‌یادماندنی برگزار کنیم و این مراسم با حضور گروه مستندساز رادیوجوان و صدا‌وسیمای همدان ضبط شده و در زمان مقتضی پخش می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر زنگنه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلبالو در سطح کشور است، تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی در حوزه تولید آلبالو یکی از کمبودها و مشکلات تولیدکنندگان در این زمینه به‌شمار می‌رود که انتظار داریم با پیگیری نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مشکل حل شود، چراکه قطعاً با ایجاد صنایع تبدیلی زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه بیش از پیش فراهم می‌شود.

شناسه خبر 57926