شناسه خبر:57928
1401/4/30 08:25:01
مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

تخصیص بودجه برای احداث حسینیه مصلی در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در بودجه سال 1401 شهرداری همدان برای احداث حسینیه مصلی اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: احداث و اتمام این پروژه نیازمند کمک دستگاه‌های ذی‌ربط است.

محمود مسگریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر براساس تعهد و مسئولیتی که دارند و با توجه به قانون در راستای صرفه و صلاح شهر و شهروندان تصمیم‌گیری می‌کنند‌، اظهار کرد: مدیریت شهری به‌تنهایی قادر به حل بعضی از مشکلات نیست و انتظار می‌رود در راستای تسهیل در امور ارائه خدمات به مردم، دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز شورا و شهرداری را در این اهداف کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1401 شهرداری همدان برای احداث حسینیه مصلی اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: احداث و اتمام این پروژه نیازمند کمک دستگاه‌های ذی‌ربط است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین درخصوص حسینیه امام خمینی (ره) عنوان کرد: لازم است شهردار با توجه به اینکه با همکاری حسینیه امام خمینی (ره) بخشی از ملک حسینیه را به معبر تبدیل کرده و الان مورد استفاده همشهریان قرار دارد، راهکار عملی برای رفع مشکلات فی ما بین شهرداری و هیئت‌امنای این حسینیه ارائه دهد و عزم شورا نیز برای حل این مشکل است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم اگر نتوانیم از حقوق آن‌ها دفاع کنیم، نه‌تنها مدیون همین مردم ولایت‌مدار، بلکه مدیون شهدای از صدر اسلام هم هستیم.

مهدی حیدری با انتقاد از اینکه دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرداری را به‌مثابه تدارک‌چی می‌بینند، افزود: متأسفانه برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرداری را با نگاه منبع لایزالی می‌بینند که این دیدگاه باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌ها یا برنامه‌ها اولویت‌بندی مهم‌ترین مقوله است، اظهار کرد: اولویت‌بندی‌ها یکی از راه‌های برون‌رفت ما از وضعیت فعلی بوده، اما متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که این اولویت‌بندی‌ها عقلایی نبوده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه گاهی با توجیهاتی نظیر صرفه و صلاح و حساسیت شرایط بر اجرای قانون چشم‌پوشی می‌شود، اضافه کرد: این درحالی است که همین قانون برای مردم بی‌دفاع اجرایی می‌شود و اگر قرار است در اجرای قانون برخوردهای دوگانه داشته باشیم، دیگر هویتی برایمان باقی نخواهد ماند.

شناسه خبر 57928