شناسه خبر:57939
1401/4/30 08:38:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سنندج بر آماده‌سازی و تحویل پروژه‌های آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سنندج تاکید کرد.

حسن عسکری، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه حفظ جان دانش‌آموزان مقدم بر تمام برنامه‌ها است، اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان موظف است نظارت و بازرسی‌های لازم در زمینه مدارس تخریبی و غیرمقاوم سطح شهر سنندج به‌عمل آورد و مدارس تخریبی را شناسایی کند.

وی تأکید کرد: نوسازی مدارس موظف است خطرات احتمالی تخریب مدارس فرسوده را گزارش کند تا از بروز خطرات احتمالی در آینده پیشگیری شود.

فرماندار سنندج توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس را یکی از نیازهای شهر سنندج دانست و بر اتمام و آماده‌سازی پروژه‌های آموزشی تا اول مهر سال جاری تأکید کرد.

عسکری یادآورشد: این مهم باید در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شود و منابع و اعتباراتی جهت اتمام آن تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه مدارس مناطق کم‌برخوردار در اولویت تأمین اعتبار قرار دارد، اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش استان سرانه پنج درصدی لحاظ شود.

وی همچنین در زمینه آسفالت مدارس شهر سنندج گفت: مدارس حاشیه شهر سنندج باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه امروز جامعه با مشکل گرانی و تورم مواجه است، تصریح کرد: برای دریافت شهریه از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی باید همه پارامترها لحاظ شود.

عسکری افزایش 60 درصدی شهریه در مدارس غیر دولتی را رقم بالایی دانست و گفت: از آنجا که سرانه به مدارس غیردولتی تعلق نمی‌گیرد حداقل 25 _ 30 درصد شهریه‌ها باید افزایش یابد.

وی بر ارائه آموزش‌های تخصصی و اشتغال‌زا در روستاهای سطح شهر تأکید کرد و گفت: در این راستا باید ساز و کار و ظرفیت‌های لازم جهت آموزش در روستا فراهم شود.

شناسه خبر 57939