شناسه خبر:57941
1401/4/30 08:42:54
مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه خبر داد:

شناسایی املاک پُرخطر در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه یکی از اقدامات مهم که بعد از حادثه متروپل مورد توجه قرار گرفت را شناسایی املاک و اماکن پُرخطر یا همراهی و تشکیل جلسات با آتش‌نشانی اعلام کرد که به دستور شهردار و با هدف ایمن کردن این اماکن انجام شده است.

مجتبی شرفی با بیان اینکه در سه‌ماهه اخیر اقدامات خوبی در حوزه اداره کل بازرسی انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات در حوزه هر سه اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بوده است.

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه یکی از نخستین اقدامات انجام‌شده طی سه‌ماهه اخیر را انتصاب رؤسای بازرسی در مناطق و سازمان‌های شهرداری اعلام کرد که هدف از این کار نظارت بیشتر و رسیدگی بهتر به شکایات بود.

به گفته شرفی درحال حاضر نماینده بازرسی در زمینه قراردادها، اعطای پروژه‌ها، صدور پروانه‌ها، ساخت‌وسازهای غیر مجاز، روند طرح تفصیلی و پیگیری درخواست‌ها و شکایات مردمی حضور دارد.

وی تأکید کرد: به‌علاوه تلاش کردیم از افرادی که دارای حُسن سابقه و سابقه مدیریتی بودند، استفاده کنیم تا تسلط کامل بر مسائل شهرداری، مالی، شهرسازی، خدمات شهری و غیره داشته باشند.

وی راه‌اندازی سامانه «پسام»، ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و غیره را نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده اعلام کرد.

شرفی همچنین از ورود جدی به مواردی خبر داد که باعث می‌شد املاک و اموال شهرداری اتلاف شود و نمونه آن را رسیدگی به پروژه بازارچه دولت‌آباد اعلام کرد که به‌دلیل رکود دوساله باعث اتلاف نزدیک به 300 میلیارد تومان از اموال و املاک شهرداری می‌شد که با پیگیری صورت‌گرفته 157 غرفه تحویل شهرداری شد تا بتوان آن را در قالب اجاره یا مزایده تعیین تکلیف کرد.

موضوع دیگری که مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه به آن اشاره کرد، راه‌اندازی قسمت تهیه و تدوین مصوبات شورا و تطبیق آن با قانون قبل از ارسال بود که بر این اساس کلیه لوایحی که قرار است با امضای شهردار به صحن شورا برود، ابتدا ازنظر قانونی بررسی می‌شود تا برگشت نخورد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که انجام شد، جلوگیری از کسب مبالغ علی‌الحساب برای قانونی کردن تخلفات بود که این رویه نادرست اصلاح و به کلیه مناطق و سازمان‌ها اعلام شد.

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه یکی از اقدامات مهم دیگر که بعد از حادثه متروپل مورد توجه قرار گرفت را شناسایی املاک و اماکن پُرخطر یا همراهی و تشکیل جلسات با آتش‌نشانی اعلام کرد که به دستور شهردار و با هدف ایمن کردن این اماکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده در حوزه بازرسی به نیروی انسانی و استفاده از افراد واجد شرایط در پست‌های کلیدی توجه ویژه شود، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از نیروهای ما دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و ارتقای نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری در این حوزه البته با استفاده از توان مردمی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

شناسه خبر 57941