شناسه خبر:57944
1401/4/30 08:53:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بهزیستی گیلانغرب از اجرای طرح مانا در این شهرستان و زیر پوشش قرار گرفتن نوجوانان 13 تا 18 ساله با همکاری پایگاه سلامت اجتماعی به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

«بهزاد شیرزادی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان گیلانغرب از کارگاه‌های آموزشی طرح مانا، افزود: مانا از طرح‌های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات آن‌ها توسط خودشان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح مانا توسط معاونت پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان کرمانشاه عملیاتی شده و تلاش می‌شود تا با انتخاب هوشمندانه این گروه سنیِ حساس و اجرای کارگاه‌های علمی، نوجوانان را با مشارکت‌های اجتماعی و پرسشگری و تصمیم‌گیری منطقی آشنا کند.

رئیس اداره بهزیستی گیلانغرب در ادامه گفت: در این طرح تسهیل‌گران آموزش‌دیده‌ برنامه در مدت 13 جلسه مشارکتی، نوجوانان سنین 13 تا 18 سال را با چگونگی مشارکت و آموزش مطالبه‌گری اجتماعی و بررسی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌ روی آن‌ها در شهرستان از طریق مباحث گروهی آشنا می‌کنند و جلسات پایانی و حمایت‌یابی نیز با حضور مسئولان و درخواست این نوجوانان برگزار می‌شود.

شیرزادی در ادامه ضمن تشریح اهداف سازمان بهزیستی از طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران، آموزش نوجوانان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و مطالبه‌گری و تلاش در راستای جلب مشارکت نوجوانان در بهبود مسائل اجتماعی را از اهم اهداف این طرح دانست و از ادارات متولی و مرتبط با مسائل آسیب‌های اجتماعی درخواست همکاری و ارائه راهکارهای متناسب با شهرستان جهت اثربخش کردن برنامه‌های اجتماعی کرد.

وی اظهار کرد: بهزیستی گیلانغرب یک‌هزار و 600 خانوار زیر پوشش دارد که شامل افراد دارای معلولیت، زنان بی‌سرپرست و ایتام هستند که خدمات خود را در حوزه‌های توانبخشی، حمایتی، پیشگیری، اشتغال و مسکن به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بهزیستی شهرستان گیلانغرب با 6 مرکز غیر دولتی تحت نظارت خدمات تخصصی متعددی را به مددجویان و جامعه هدف ارائه می‌کند.

شیرزادی گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از سال 1396، خدمات تخصصی توسط مرکز اورژانس اجتماعی 123 به جامعه و افراد در معرض آسیب ارائه می‌‌شود؛ ضمن اینکه مشاوره‌هایی درخصوص کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت خانگی، خودکشی و افکار خودکشی نیز از طریق تلفن 123 به مردم داده می‌شود و بررسی تا حصول نتیجه ادامه دارد.

رئیس بهزیستی گیلانغرب بیان کرد: در بخش اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، توانبخشی مبتنی بر جامعه و حوزه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت‌ها، برنامه‌های متنوع و کارگاه‌های اثربخشی در طول سال توسط کارشناسان و روان‌شناسان اداره بهزیستی شهرستان گیلانغرب برگزار می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 57944