شناسه خبر:57951
1401/4/30 09:03:43
از سوی حجت‌الاسلام عاملی انجام شد؛

ابلاغ تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان‌ها

سپهرغرب، گروه مشکات: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابلاغیه‌ای به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها بر لزوم تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی استانی و نیز تدوین سند راهبردی قرآنی استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، در ابلاغیه‌ای خطاب به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و رؤسای شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها بر ضرورت تشکیل این شورا و تدوین سند راهبردی قرآنی استانی ـ ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ـ تأکید کرد.

همچنین در این نامه از تلاش‌های برخی استان‌ها ازجمله استان همدان در هماهنگی و راهبری امور قرآنی استانی تجلیل و نمونه سند قرآنی این استان برای اقتباس و بهره‌برداری ارائه شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان این ابلاغیه ابراز امیدواری کرده است تا برش قرآنی سند استانی در تعامل با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

یادآور می‌شود، در بند (ج) حیطه ساختاری بیانیه تحول و بازسازی ساختار و نظام امور قرآنی کشور که در جلسه 55 مورخ 16 اسفندماه 1400 شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شده بر تقویت نظام قرارگاهی در سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت راهبردی امور قرآنی با بازآرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسیون‌ها و شوراهای وابسته ملی و استانی تأکید شده است.

شناسه خبر 57951