شناسه خبر:58091
1401/5/3 09:14:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: مسیر ارتباطی شهرستان دهلران به اندیمشک در استان خوزستان به بزرگراه تبدیل می‌شود.

عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید از مسیر دهلران به اندیمشک اظهار کرد: این پروژه به طول 120 کیلومتر است که 95 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قرار دارد.

وی افزود: قطعه نخست آن به طول 12 کیلومتر در مرحله تکمیل شدن و قطعه دوم به طول 18 کیلومتر در حال برآورد مجدد و انجام مناقصه است، عملیات اجرایی قطعه سوم به طول 28 کیلومتر آغاز شده و قطع چهارم نیز در مرحله فراخوان مناقصه از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با برآورد اولیه 500 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تأکید کرد: امسال برای اجرای قطعات بزرگراه دهلران 700 میلیارد تومان قرارداد در این مسیر منعقد شده است و با انعقاد قرادادهای جدید به بیش از 1200 میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید.

بهادری اضافه کرد: با تبدیل این محور به بزرگراه مسیر توسعه شهرستان دهلران بیش از پیش هموار خواهد شد.

وی یادآور شد: حذف نقاط پرحادثه و پیچ‌های غیر استاندارد و چهار خطه شدن منطقه نصریان محور مهران- دهلران نیز با جدیت در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: مطالعه و برنامه‌ریزی برای چهار خطه شدن کل مسیر مهران تا دهلران صورت گرفته و با اولویت‌بندی و بر حسب اعتبارات در نظر گرفته شده این مسیر در قطعات تعریف شده در نهایت چهار خطه خواهد شد.

بهادری اظهار کرد: حذف پیچ‌های پر حادثه و تبدیل چهار کیلومتر محور مذکور در منطقه نصریان با توجه به موقعیت این نقطه از محور از اولویت‌های راه و شهرسازی استان بود که با اعتباری نزدیک به 160 میلیارد تومان به‌تازگی آغاز شد.

وی بیان کرد: این نقطه سخت‌ترین نقطه محور مهران- دهلران به جهت عملیات راهسازی است چراکه حجم سنگین عملیات کوه بری و ترانشه‌برداری را داشته اما با توجه به توان فنی و ماشین‌آلات پیمانکار انتظار می‌رود در موعد مقرر شاهد اتمام این قطعه از مسیر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار قطعات دیگری از محور مهران- دهلران بطور قطع برای تبدیل به بزرگراه به پیمان خواهد رفت. 

شناسه خبر 58091