شناسه خبر:58133
1401/5/4 08:26:39

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کبودراهنگ از توابع استان همدان گفت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم منجر به ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی در سطح جامعه به‌عنوان یک دستاورد مهم و قابل توجه می‌شود.

مسلم غلامی روز دوشنبه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم مردمی بودن آن است و بر این مبنا دولت‌مردان از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون همواره ارتباط نزدیک و بی‌واسطه‌ای را با مردم داشته‌اند.

وی اضافه کرد: این ارتباط نزدیک کلامی و چهره به چهره موجب شنیده شدن دغدغه‌ها و مشکلات مردم و پیگیری آن‌ها از سوی مسئولان می‌شود که نتیجه آن نیز افزایش اعتماد عمومی به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی و تقویت نشاط اجتماعی با نوید حل مشکلات و بهبود شرایط است.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهوری علاوه‌بر برکات معنوی ازلحاظ مالی نیز دستاوردهای بسیاری برای مردم و استان دارد، گفت: بر همین اساس مسئولان و مدیران اجرایی استان همدان و شهرستان‌های تابعه درخواست‌ها و مطالبات موجود در حوزه‌های مختلف را گردآوری کرده و موارد را برای تحقق به مقامات ارشد کشوری در جریان سفر استانی ارائه می‌کنند.

به گفته غلامی البته مردم نیز به‌واسطه رویکرد دولت در ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم، مشکلات و مسائل خود را با رئیس‌جمهور و دولت‌مردان در جریان سفر استانی از طرق مختلف ازجمله میز خدمت و مرکز سامد مطرح می‌کنند و این موارد براساس سیاست اصولی دولت سیزدهم، در کمترین زمان ممکن بررسی و پیگیری خواهد شد.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به اینکه موضوع خشک‌سالی و کم‌آبی و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای عبور از این بحران ازجمله مطالبات اصلی این شهرستان است، گفت: ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی، حمایت از بخش تولید و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، توجه به موضوع اشتغال و ورزش جوانان ازجمله مسائل و نیازهای اصلی مردم در شهرستان کبودراهنگ ا ست.

وی تصریح کرد: یکی از شروط تخصیص اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه است که در این راستا انتظار می‌رود 300 میلیارد تومان به طرح بهسازی مسیر مواصلاتی «خلعت‌آباد- قیدار- زنجان» به طول 12 کیلومتر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده شود.

غلامی تأکید کرد: جاده همدان- غار علیصدر- گل‌تپه نیز یکی از حادثه‌خیزترین محورهای ارتباطی استان همدان است که طرح تعریض و چهارخطه کردن آن با حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار، یکی از طرح‌های پیشنهادی استان در جریان سفر استانی رئیس‌جمهوری است.

شهرستان کبودراهنگ با 140 هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و 127 روستا، 19 درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در سی‌امین سفر استانی دولت روز پنجشنبه 6 مردادماه جاری به دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

رئیس‌جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، تهران، خراسان شمالی، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان/‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

شناسه خبر 58133