شناسه خبر:58267
1401/5/6 09:50:14

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام حججی با بیان اینکه پیامبر (ص) بیش از 20 مورد در خطبه غدیر به امام زمان (عج) و مهدویت اشاره کرده‌اند، گفت: پیام غدیر شناخت و حرکت همگام با ولایت است، لذا ما منتظران هم باید مراقب باشیم از امام زمان (عج) عقب نمانیم یا از ایشان سبقت نگیریم.

حجت‌الاسلام «محمدعلی حججی» درباره ارتباط غدیر و مهدویت، اظهار کرد: غدیر روز تجدید بیعت با ولایت است، به ویژه آنکه خناسان تلاش کردند و تلاش می‌کنند و تلاش‌ها خواهند کرد تا غدیر فراموش شود چون در آن روز پیامبر (ص) پیوند با امامت و ولایت را پایه گذاری و اعلام کردند باید همراه با ولایت باشید.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: وقتی خطبه غدیر پیامبر(ص) را بخوانیم و واقعه را بازبینی کنیم، درمی یابیم در بیش از 20 مورد به ولایت آخرین جانشین خود اشاره کرده و فرمودند: بیعت کنید در ولایت و همراهی با علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان او که همگی امام هستند تا آخرین آنها.

حجت الاسلام حججی ادامه داد: از وظایف معرفی شده برای غدیر از سوی پیامبر(ص) بعد از خطبه خوانی و معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان مولای مومنین، این است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان پیام غدیر را تا قیامت برسانند این روزها در کنار جشن‌ها و شادباش‌ها باید به این دستور نبوی(ص) نیز عمل کنیم.

وی تاکید کرد: پیام غدیر شناخت و حرکت همگام با ولایت است که باید تا قیامت ابلاغ شود. این حرکت همگام در ظاهر هم رخ داد وقتی پیامبر(ص) دستور دادند آنها که پیش رفته اند، بازگردند و آنها که عقب مانده اند خود را برسانند... امروز هم ما منتظران باید مراقب باشیم از امام زمان(عج) عقب نمانیم و یا از ایشان سبقت نگیریم.

حجت الاسلام حججی با بیان اینکه پیامبر(ص) در حجه الوداع به ابلاغ دو مسئله مامور بودند یکی حج و دیگری ولایت، گفت: 120 هزار نفر حضرت رسول(ص) را در این سفر همراهی کردند و این ابلاغ‌ها رخ داد و علی بن ابیطالب(ع) به عنوان ولی و جانشین پیامبر(ص) معرفی شدند.

وی با بیان اینکه غدیر ظرف بیعت با امام هر عصر و زمان است، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در خطبه غدیر به اوصاف امام زمان(عج) به عنوان آخرین وصی خود نیز اشاره کرده اند، حضرت رسول(ص) پیش از آن در روایات متعدد (نزدیک به 564 روایت مورد آن در کتاب معجم امام مهدی(عج) جمع آوری شده)، به مسئله مهدویت و آخرین وصی خود اشاره کرده بودند اما چون در غدیر مامور به ابلاغ بودند باز هم در آن جمع عظیم در کنار ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع)، به مسئله مهدویت نیز پرداختند.

شناسه خبر 58267