شناسه خبر:58273
1401/5/8 08:30:36
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان بهار:

سامان‌دهی صنایع آلاینده در دستور کار است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه شاخص‌های محیط‌زیستی شهرستان بهار باید ارتقا یابد، گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم صنایع در جهت ایجاد آلایندگی گسترش یابند و سامان‌دهی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

علی سلاجقه ظهر روز پنج‌شنبه در شورای اداری بهار با بیان اینکه سفرهای ریاست‌جمهوری شتاب‌دهنده پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام را سرعت دهیم.

وی با اشاره به شرایط کشور با وجود تحریم دشمن، گفت: امروزه بسیاری از کشورهایی که در مقام ابرقدرت هستند، دست نیاز برای استفاده از فناوری‌های ارتباطی، موشکی و پهپادی ما دراز کرده‌اند که این موضوع نشان از قدرت ایران دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: ما مسائل و مشکلات موجود در کشور را انکار نمی‌کنیم، همت دولت در راستای کاهش مرارت‌های مردم بوده و این قول را می‌دهم که دولت با تمام قوا و در میدان درحال خدمت است.

وی اذعان کرد: فاز اصلی و گردنه سخت مسائل اقتصادی گذشت؛ امیدوار باشید که روزهای خوبی در آینده پیش روی ما خواهد بود.

سلاجقه در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های محیط‌زیستی شهرستان باید ارتقا یابد، گفت: بوی مشمئزکننده را سالیان قبل شاهد بودیم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم صنایع در جهت ایجاد آلایندگی گسترش یابند و سامان‌دهی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه صندوق محیط‌زیست صنایع آلاینده را کمک می‌کند تا بتوانند آلایندگی را رفع کنند، اذعان کرد: اینکه 13 درصد مردم شهرستان زیر پوشش باشند، جای سؤال است؛ این درصورتی بوده که درصد بیکاری خیلی کم و پتانسیل‌های شهرستان بسیار است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: در بازدید از کاروانسرای تاج‌آباد مشکلات بررسی و مشکل تملک کاروانسرای رسول‌آباد سفلی با صندوق احیا و توسعه وزارت در میان گذاشته شد و سعی در حل آن است.

جلالی افزود: باید پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را به بهره‌برداری برسانیم و بعد به سراغ پروژه‌های جدید برویم.

وی ابراز کرد: مزیت رقابتی فوق‌العاده به‌نام شهر جهانی سفال در شهرستان است و باید جهانی فکر کنید و همین باعث می‌شود ارزآوری شما هم بیشتر شود.

این مقام مسئول گفت: رفع همه مشکلات نیازمند اعتبار نیست، بلکه نیازمند عزم جدی است؛ کاروانسرای رسول‌آباد مشکل تملک دارد و با مدیر صندوق تماس گرفتیم و سعی داریم در اسرع وقت مشکل آن را حل کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان همدان نیز اذعان کرد: بهار یکی از شهرستان‌هایی است که در توسعه صنعت و ره‌آورد کشاورزی، سیر فزاینده داشته که همین موضوع نیز به تخریب محیط‌زیست و آلایندگی‌ها منجر شده است.

مریم محمدی افزود: باید دست به دست هم کار کنیم که توسعه صنعت شهرستان را به سمت توسعه پایدار برده و کمترین خسارت زیست‌محیطی را داشته باشیم.

 

شناسه خبر 58273