شناسه خبر:58276
1401/5/8 08:34:05

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه سفرهای هیئت دولت باید تحرک مدیران را برای خدمت‌رسانی بیشتر کند گفت: مهمتر از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان اجرا و پیگیری آن‌ها توسط مسئولان است که تا شاهد تحقق این مصوبات و تصمیم‌های دولت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به همایش ائمه جمعه کشور و دیدار با رهبری و سران قوا اظهار کرد: یکی از نکاتی که در فرمایشات رهبری مورد تأکید قرار گرفت توجه جدی به مردم و در کنار مردم بودن بود که البته همواره این تاکید را به مسئولان نظام داشته‌اند.

وی گفت: رفتار پدرانه با مردم، رعایت تقوا توسط ائمه جمعه و توجه به محرومان از دیگر سفارش‌های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بود که باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان تصریح کرد: دولت سیزدهم با رویکرد خدمت به مردم وارد عرصه فعالیت شده که امیدواریم این تواضع و روحیه مردمداری و از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات را شنیدن در بین تمام مدیران استان تسری یابد.

وی با بیان اینکه بنای دولت سیزدهم بر کاهش فاصله‌ بین مردم و مسئولان است، گفت: سفرهای هیأت دولت باید تحرک مدیران را برای خدمت‌رسانی بیشتر کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه اگر مدیری سنخیتی با مردمداری، کار جهادی و انقلابی بودن ندارد؛ الزامی به استمرار کار او نیست افزود: برخورد نامناسب مدیر با ارباب رجوع و نگاه از موضع بالا به مردم ارتباطی به مشکلات کلان ندارد و این گونه مسائل باید در استان حل و فصل شود.

وی سفر ریاست‌جمهوری به همدان را دارای برکاتی بسیاری دانست و گفت: 14 هزار میلیارد تومان در حوزه اعتبارات و 179 پروژه در این سفر به استان همدان اختصاص داده شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به معضل کم‌آبی در استان و مطالبه حل آن از رئیس جمهور اظهار کرد: اگر تا شهریورماه برخی مسائل اتفاق نیافتد وضعیت آب روشن نیست و به همین دلیل مردم باید در مصرف آن حداکثر رعایت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص مسئله آب باید صبور باشند چراکه این موضوع به راحتی قابل حل نیست، هرچند بودجه فراوانی برای حل آن در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم با همت مسوولان این مشکل نیز به زودی حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موضوع مسکن را دومین مطالبه استان از رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: مهمتر از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان اجرا و پیگیری آن‌ها توسط مسئولان است که تا شاهد تحقق این مصوبات و تصمیم‌های دولت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: وقتی نسیم محرم و امام حسین(ع) در جامعه می‌وزد آن را زنده می‌کند زیرا مجالس عزای حسینی احیاگر دل‌های مرده و افسرده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: محبت به امام حسین(ع) انسان را به تمام خوبان عالم نزدیک می‌کند، گریه برای این امام همام باعث می‌شود فرد عزادار مورد توجه حضرت فاطمه زهرا(س) قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه متدین استان و کشور باید نسبت به احیای مجالس اهل بیت و امام حسین(ع) توجه ویژه داشته‌ باشند بر لزوم نصب پرچم سیاه بر سر درب خانه‌ها، کوچه‌ها، معابر شهری و بازارها تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ضمن اینکه از نمازگزاران خواست از همان دوران کودکی به فرزندان خود نشستن در خیمه امام حسین(ع) را یاد دهند اظهار کرد: کمک کنید خود کودکان خیمه برپا کنند و عزاداری برای اهل بیت(ع) را بیاموزند.

وی در ادامه بر لزوم برپایی روضه‌های خانگی تأکید کرد و افزود: روضه‌های خانگی باعث نورانیت انسان می‌شود و در رفتار و باطن اهالی خانه اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی مجلس عزای پنج نفره به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به مجالس چندصد نفری دارد، عنوان کرد: برای برپایی مجلس روضه می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد و با یک روضه‌خوان و تعداد اندک خانواده یک مجلس برای امام حسین(ع) برگزار و از برکات آن استفاده کرد‌.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری مجلس عزای امام حسین(ع) مراقب حق‌الناس هم باشیم اظهار کرد: گاهی یک هیئت مذهبی ساعت 12 شب در خیابان با بلندگوهای روشن در حال عبور است که این رفتار مورد رضایت اباعبدالله(ع) نیست، نباید برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در پایان سخنانش با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه از مدیران خواست برای حل بهتر مشکلات مردم با خبرنگاران همراهی کنند.

شناسه خبر 58276