شناسه خبر:58381
1401/5/10 09:03:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی در بازدید از مناطق سیل‌زده از پیش‌بینی تدابیر لازم برای خرید دام روستاییان آسیب‌دیده از سیل خبر داد و گفت: دامداران نگران مکان برای نگهداری دام‌هایشان نباشند.

فرزاد مخلص‌الائمه ظهر روز گذشته در بازدید از روستای سیل‌زده آهنگران فراهان اظهار کرد: روز گذشته دومین روز بارش رگباری و غیر طبیعی استان بود که سطح بارش‌ها هم ازنظر شدت و هم ازنظر وسعت نسبت به پنجشنبه بیشتر بود.

وی تصریح کرد: بارش‌های دو روز اخیر موجب خسارت‌هایی در سطح استان شد، به‌گونه‌ای که در شهر خمین بخشی از کشاورزی دچار آسیب شد، در منطقه تفرش با ریزش کوه مواجه شدیم که منجر به مسدود شدن جاده شد که با اقدامات به‌موقع مسیر بازگشایی شد، در روستای آهنگران و برخی از روستاهای پایین‌دست از توابع شهرستان فراهان بارندگی خسارت‌های زیادی را برجای گذاشته که بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها هم‌اکنون درحال ارزیابی است.

استاندار مرکزی از سفر معاون سازمان مدیریت بحران کشور به استان در روزهای آینده خبر داد و گفت: دولت خود را مکلف و متعهد به احیا و بازسازی بخش‌‌های خسارت‌دیده می‌داند.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه در روستای آهنگران بخش اعظمی از اقلام و زندگی مردم دچار خسارت شده است، ادامه داد: بخشی از اقلام آسیب‌دیده امکان تخلیه نداشت و درحال حاضر بالغ‌بر 550 گروه امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان در سطح مناطق سیل‌زده استان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به ترکیدن لوله گاز در این روستا در شب گذشته، بیان کرد: خوشبختانه ترکیدگی لوله گاز شبانه توسط نیروهای امدادی کنترل و عملیات مهار نشت گاز انجام و از انفجار جلوگیری شد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: مردم نگران وضعیت زندگی هستند، تمام تلاش نیروها بر این است که از شدت نگرانی مردم بکاهند؛ نیروهایی از جهاد کشاورزی، هلال احمر، بنیاد مسکن و سپاه و بسیج آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: مرکزی در حوادث قبلی معین استان‌های دیگر بوده و امروز با آمادگی کامل درحال رفع مشکلات است؛ در استان حجم بارندگی زیاد بود، اما تا حد امکان از وقوع خسارت‌های جانی جلوگیری شد.

استاندار مرکزی با اشاره به خسارت واردشده به احشام روستاییان، گفت: پیش‌بینی تدابیر لازم برای خرید دام روستاییان آسیب‌دیده از سیل صورت گرفته و دامداران نگران مکان برای نگهداری دام‌هایشان نباشند.

مخلص‌الائمه افزود: از سمت بخشی از سرشاخه رودخانه قره‌چای که در استان واقع است، آب درحال حرکت به سمت روستاها است که کنترل آن صورت گرفته تا خسارت‌ها به حداقل برسد؛ در سد الغدیر ساوه نیز ورودی آب تا چندین‌برابر افزایش خواهد یافت.

شناسه خبر 58381