شناسه خبر:58418
1401/5/11 08:28:35
به دنبال 5 کیلومتر پیاده‌روی در یک بازدید میدانی صورت گرفت؛

ضرب‌الاجل 10 روزه دادستانی به آب منطقه‌ای

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: پس ازتمهید مقدمات، انجام دقیق کارهای مطالعاتی و بررسی اعتراضات مردم توسط کارگروه ماده سه مستقر در شرکت آب منطقه‌ای، تا حدود 10 روز آینده باید کار آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد انجام شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، در سال‌های اخیر آزادسازی بستر رودخانه‌های استان به‌جد در دستور کار دادستانی قرار گرفته، چنانچه سال گذشته با ورود قاطعانه دستگاه قضائی به‌منظور حمایت از حقوق عامه، آزادسازی و رفع تصرف از بستر رودخانه آبشینه انجام شد و مدتی بعد آزادسازی بستر رودخانه‌های چشمه‌قصابان و عباس‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

حسن خانجانی‌موقر در حاشیه بازدید میدانی و طی مسیری در حدود پنج کیلومتر رفت و برگشت حاشیه رودخانه عباس‌آباد گفت: مشاهده نقطه به نقطه بستر این رودخانه، دستگاه قضائی را برای حمایت از حقوق عامه بیشتر مصمم کرده است.

وی اظهار کرد: مطابق با اصل 45 قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیرها، قنات‌ها، آبراهه‌ها و موارد مشابه جزء انفال و از اموال عمومی بوده و هیچ‌کس حق تصرف در آن‌ها را ندارد و اگر تصرف انجام شود، باطل است؛ به همین سبب به‌جد پیگیر آزادسازی بستر رودخانه‌ها و رفع تصرف از ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این مکان‌ها هستیم.

دادستان همدان با اشاره به اینکه آزادسازی بستر رودخانه‌ها پس از مطالعات و تعیین حدود باید انجام شود و هیچ‌گونه کوتاهی قابل قبول نیست، افزود: پس از تمهید مقدمات، انجام دقیق کارهای مطالعاتی و بررسی اعتراضات مردم توسط کارگروه ماده سه مستقر در شرکت آب منطقه‌ای، تا حدود 10 روز آینده باید کار آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد انجام شود.

خانجانی‌موقر تصریح کرد: توجه به مطالبات مردم در این حوزه مهم است و اعتراض‌های آنان باید در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گیرد تا درنهایت امور آب منطقه‌ای با توجه به مطالعات انجام‌شده، کار آزادسازی بستر و حریم رودخانه را در دستور کار خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: متأسفانه اقدامات پیشگیرانه در سال‌های گذشته برای جلوگیری از تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها آنچنان که باید، انجام نگرفته و این کار را تاحدودی مشکل کرده، اما مصمم هستیم تا با شناسایی و مطالعات درباره حدود بستر رودهای استان، هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تصرف و آزادسازی آن‌ها اقدام شود.

شناسه خبر 58418