شناسه خبر:58435
1401/5/11 08:48:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات گفت: با حضور 500 نفر از فعالان قرآنی شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه اورامانات آغاز به کار کرد.

ماموستا مُلاهادی رمضانی روز دوشنبه در آیین آغاز به کار چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر و در رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات در روز 10 مردادماه در بخش خواهران و 11 مردادماه در بخش برادران و در دو شیفت صبح و عصر برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات استانی و کشوری اعزام خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات اظهار کرد: منطقه اورامانات بعد از شهرستان کرمانشاه بیشترین تعداد شرکت‌کننده در مسابقات را داشته است.

ماموستا رمضانی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهش خاصی در منطقه اورامانات پیدا کرده و اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات کارنامه درخشانی در اجرای برنامه‌های قرآنی دارد که این باعث افتخار و عزت برای مردم این منطقه است.

وی ادامه داد: خانواده‌ها اگر می‌خواهند باقیات صالحات ارزشمندی از خود به یادگار بگذارند، فرزندان خود را به سمت مساجد و فعالیت‌های دینی سوق دهند.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می‌شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان مرزی پاوه با 60 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 58435