شناسه خبر:58457
1401/5/12 08:24:30

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ملایر از جانمایی و نصب حدود 25 المان مناسبتی ویژه ایام محرم در نقاط مختلف این شهر خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، چهره ملایر سیاهپوش شد.

"مجید فرجی" روز سه‌شنبه اظهارکرد: با فرا رسیدن ایام محرم پرچم‌های الوان میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه تعویض شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ماه محرم و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، تکریم شعائر اسلامی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری ملایر برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی(ع) در شهر استفاده شده است.

شهردار ملایر بیان کرد: در این راستا 2 پرچم بسیار بزرگ مشکی در میدان انقلاب و بام ملایر به اهتزاز درآمد و پنج هزار متر ریسه مشکی، 200 عدد پرچم عمودی در بلوارهای انقلاب و آیت‌اله میرشاهولد، 15 عدد پرچم عرضی و بیش از 400 عدد پرچم مشکی در معابر، میادین و خیابان‌های اصلی شهر نصب شد.

فرجی ادامه داد: بر اساس مصوبه فرمانداری ملایر، امسال برپایی هرگونه موکب و ایستگاه صلواتی، منوط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و کمیته امنیت فرمانداری است که پس از کسب مجوز کتبی، مجوز اصلی توسط شهرداری صادر خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی مقابل ساختمان شهرداری ملایر، از شهروندان خواست: ضمن رعایت تمامی قوانین، پروتکل‌های بهداشتی، از برپایی ایستگاه‌های صلواتی بدون اخذ مجوز خودداری کنند.

شهردار ملایر یادآور شد: تمامی بسترها و فضاهای شهر برای عزاداری پر شور و شعور حسینی در شهر ملایر مهیا شده و نیاز است مردم ضمن رعایت حقوق شهروندان، حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدی داشته باشند.

شناسه خبر 58457