شناسه خبر:58460
1401/5/12 08:27:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار اسدآباد از کسب 22 مصوبه برای این شهرستان در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان خبر داد و گفت: اختصاص 15 میلیارد تومان برای تکمیل دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تا خردادماه سال 1402 از مصوبات شاخص این سفر است.

«حسین‌علی شرکائی» اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان سهم شهرستان اسدآباد با پیگیری‌های انجام‌شده و حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور مشخص شد که ثمرات خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به مصوبات گرفته‌شده برای شهرستان، تصریح کرد: اختصاص دو میلیارد تومان برای مرکز درمانی ترک اعتیاد زنان در اسدآباد توسط سازمان برنامه بودجه کشور در سال 1401 و 1402، اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش‌آموزی، اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل کانون فرهنگی اسدآباد و توسعه و تجهیز مدارس از محل فروش اموال و املاک مازاد استان، ازجمله این مصوبات است.

شرکائی خاطرنشان کرد: اختصاص چهار میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز کانون پرورش فکری اسدآباد، تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس، تعمیر سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس و هنرستان‌های شهرستان، از دیگر مصوبات گرفته‌شده برای شهرستان است.

فرماندار اسدآباد همچنین از اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پایگاه اورژانس و امداد جاده‌ای روستای پیرملو توسط سازمان برنامه بودجه کشور در سال 1401 به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات این سفر خبر داد و افزود: اختصاص دو میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تا خردادماه 1402 از دیگر مصوبات است.

شرکائی اظهار کرد: مصوبه اختصاص 12 میلیارد تومان در این سفر برای تکمیل کتابخانه استاندار اسدآباد در سال 1401 و 1402 و 6 میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه بودجه کشور و استان برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان و بنای یادبود سیدجمال به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات اختصاص‌یافته است که به نسبت‌ مساوی در سال 1401 و 1402 هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: پنج میلیارد تومان برای کمک به آموزش‌وپرورش اسدآباد به‌منظور تأمین فضای لازم آموزشی و احداث دو مدرسه دوکلاسه در روستاهای گنجه و شمس‌آباد، 10 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان از سوی سازمان برنامه بودجه کشور و استان در سال 1401 و 1402، چهار میلیارد تومان برای تکمیل استخر شنای اسدآباد در سال جاری و سال آینده اختصاص یافته است.

شرکائی افزود: کمک به هنرستان‌های شهرستان اسدآباد به‌منظور اشتغال‌زایی و تجهیز هنرستان امام خمینی (ره) اسدآباد، کمک به تجهیز سالن چندمنظوره آمفی‌تئاتر اسدآباد در سال 1401 و 1402 و تکمیل پروژه ملی کنارگذر اسدآباد، از دیگر مصوبات گرفته‌شده برای شهرستان در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان بوده است.

شناسه خبر 58460