شناسه خبر:58477
1401/5/12 08:51:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برگزیدگان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه «جبین» با محوریت فرهنگ کار این استان معرفی شدند.

«جمشید امیدی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 56 اثر در دو بخش اصلی و فیلم‌های 100 ثانیه‌ای (موبایلی) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط «سعید شاه‌حسینی»، «علیرضا گلستانی» و «محمد زنده‌نام» مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بخش اصلی این جشنواره فیلم مستند «چوب بستنی» مقام اول، فیلم کوتاه پویانمایی «حفره بعدی» عنوان دوم و فیلم کوتاه «چلنگری» مقام سوم را کسب کردند و چهار اثر فیلم مستند «کولاک»، فیلم مستند «ایده طلایی (نان)»، فیلم کوتاه «3250» و فیلم کوتاه «به رنگ زندگی» حائز تقدیر شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای (موبایلی) نیز هیئت داوران پس از بررسی 42 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره به‌دلیل ضعف در تکنیک ساخت و عدم رعایت اصول اولیه فیلم‌سازی هیچ اثری را به‌عنوان اثر برتر انتخاب نکرد؛ اما با تقدیر از پنج اثر «گذران»، «سیم»،«بانو»، «کارگر و صدای تولید» و «صبح جبین» موافقت کردند.

امیدی یادآور شد: این جشنوراه برای نخستین‌بار از دهه مبارک فجر سال گذشته در حوزه فرهنگ کار آغاز شد و مهم‌ترین محورهای آن، فرهنگ کار با موضوعات مسئولیت‌پذیری، تعهد به سازمان و انگیزه کاری، داشتن مهارت کاری، احساس مفید بودن، نگرش مثبت در کار، رعایت ایمنی در کار، خلاقیت و نوآوری، تلاش در کار، ارزش کار، ورزش و کار و کرونا و کار، زنان و اشتغال با موضوعات زنان و محیط کار، عفاف و حجاب، مادران شاغل و زنان سرپرست خانواده بود.

وی عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای (آماتور) برگزار شد که بخش حرفه‌ای شامل فیلم‌های یک تا 15 دقیقه‌ای کوتاه با موضوعات و محورهای جشنواره در قالب فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی بود و بخش غیر حرفه‌ای (آماتور) شامل فیلم‌های 100 ثانیه ای برای افرادی که با دوربین‌های خانگی و یا موبایل موضوعات جشنواره را به تصویر کشیدند، بود.

شناسه خبر 58477