شناسه خبر:58568
1401/5/18 08:27:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از تخصیص اعتبار دو میلیارد و 780 میلیون میلیون تومانی برای تحصیل دانشجویان تحت حمایت این نهاد در دانشگاه‌های غیر دولتی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده کمک به ادامه تحصیل و حمایت مالی از دانشجویان نیازمند را از اقدامات فرهنگی دانست و اظهار کرد: در سال جاری دو میلیارد و 780 میلیون تومان اعتبار بانکی برای کمک‌هزینه شهریه و تحصیل و علاوه‌بر این هفت میلیارد و 550 میلیون تومان نیز برای کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان پرداخت کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان را در تحصیلات مددجویان مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان جهت شهریه دانشجویان هزینه شده؛ میزان اعتبار شهریه دانشجویان نسبت به سال گذشته 74 در صد افزایش یافته است.

وی تعداد دانشجویان و طلاب را 965 نفر اعلام کرد و افزود: بیش 409 نفر از این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و باقی‌مانده نیز در دانشگاه‌های غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

شیخی‌زاده تصریح کرد: دانشجویان در هر مقطع تحصیلی می‌توانند از تسهیلات پنج تا 20 میلیون تومانی در دوره تحصیل خود با توجه به شهریه، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 58568