شناسه خبر:58576
1401/5/18 09:29:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: با تلاش راهداران این شهرستان 30 کیلومتر از محور پاوه در استان کرمانشاه به مریوان در استان کردستان با اعتبار 24 میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.

«ابراهیم شهریاری» روز شنبه افزود: محور پاوه- نودشه- مریوان 108 کیلومتر است که 58 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و 50 کیلومتر آن نیز در حوزه شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

وی ادامه داد: با تهیه، حمل و پخش و تراکم بیش از یک‌هزار و 200 تُن آسفالت، 30 کیلومتر از محور پاوه به مریوان در حوزه استحفاظی این شهرستان که رویه مناسبی نداشت، بهسازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پاوه با بیان اینکه پروژه به‌صورت امانی اجرا شده است، اظهار کرد: 400 تُن آسفالت در مسیر زلته به نودشه، 350 تُن در محور نودشه- سه‌راهی ملندو و 450 تُن در محور ملندو به گردنه تته (انتهای حوزه استحفاظی شهرستان پاوه) به‌کارگیری شده است.

شهریاری گفت: با اجرای این پروژه عبورومرور کاربران جاده‌ای در این محور مهم و پُرتردد تسهیل و آسان شد.

محور پاوه– نودشه- مریوان محوری کوهستانی و گردشگری بوده که بخش زیادی از آن بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیر مسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده بوده که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

شناسه خبر 58576