شناسه خبر:58623
1401/5/19 09:52:19

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دهگلان مصرف آب شرب در این شهرستان را دو برابر میانگین جهانی اعلام کرد.

فرهاد باقری مصرف آب در این شهرستان را دو برابر میانگین جهانی اعلام و دلیل آن را حاکمیت فرهنگ پرمصرفی در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: مصرف بهینه و درست آب در این شهرستان نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دهگلان به فعالیت‌های عمرانی شرکت آبفا دهگلان اشاره کرد و افزود: مشکل آب شرب شهر بلبان‌آباد تقریبا مرتفع شده است، در دهستان سیس چاه حفر شده و در حال لوله‌گذاری هستیم، در روستای کروندان هم چاه آب شرب به مدار وصل شده و در دهستان قروچای نیز حفر چاه در حال انجام است.

باقری در ادامه عنوان کرد: با بهره‌برداری از مجتمع روستایی گزگزاره هم مشکل آب شرب پنج روستا برطرف می‌شود.

وی در ادامه به حفر، لوله‌گذاری و نصب تجهیزات سه چاه آب شرب در شهر دهگلان اشاره و عنوان کرد: تابستان امسال این سه چاه به مدار آب شرب شهر وصل می‌شوند.

این مسئول همچنین اضافه کرد: از اعتبارات ملی بالغ بر 28 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دهگلان اختصاص یافته است.

باقری در بخش پایانی صحبت‌هایش به مشکل آب شرب طبقات سوم و چهارم مسکن مهر دهگلان هم اشاره کرد و گفت: بر اساس پروتکل و قوانین آب و فاضلاب، آب آپارتمان تا طبقات دوم تأمین می‌شود که زمان ارائه خدمات و عقد قرارداد با مالکان موارد مذکور اطلاع داده می‌شود بنابراین لازم است مالکان با نصب تجهیزات کمکی آب طبقات سوم و چهارم ملک خود را تأمین کنند.

شناسه خبر 58623