شناسه خبر:58661
1401/5/20 09:36:09

دانشجویان بسیجی و مردم ولایی استان همدان در اعتراض به هتک حرمت یکی از سران فتنه به شهید مدافع سرلشکر حاج‌حسین همدانی، تجمع کردند.

 روز گذشته دانشجویان بسیجی و ولایی استان همدان در محکومیت هتک حرکت یکی از سران فتنه به شهید مدافع حرم سرلشکر شهید حاج‌حسین همدانی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویان نسبت به این هتک حرمت بر مزار شهید همدانی اظهار کرد: این‌روزها توهین به سردار همدانی مشابهت پیدا کرد به جریانی که در کربلا رخ داد، حضرت زینب کبری (س) وقتی دشمن جنازه‌های خود را دفن کرد اما شهدای بی‌سر کربلا را رها کرد، فرمودند «هر چند که این‌ها در بین فرعونیان زمین ناشناخته باشند، اما در نزد ملائکه آسمان شناخته‌شده هستند».

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ادامه داد: عمدتاً شهدای مدافع حرم در بین فتنه‌گران مغضوب هستند، اما آن‌ها بدانند این شهدا در بین آزادگان جهان و در بین دلدادگان نظام اسلامی و ولایت محبوب هستند و امروز در هیچ کوی و برزنی در سوریه نیست که یادی از شهید همدانی نکنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: تمام نیروهای مقاومت امروز در شهرها و روستاهای سوریه مدیون اقدامات شهید همدانی در جبهه مقاومت هستند که این حرکت امروز نیز جاری و ساری بوده و در امتداد رویکرد این شهید عزیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز فتنه‌گران را وادار به یاوه‌گویی و توهین به این شهید بزرگوار کرده است ضربه‌ای بود که از این شهید عزیز در فتنه سال 88 خوردند، گفت: جذب و سامان‌دهی افرادی که از جانب سران فتنه فریب خورده بودند و مواجهه با اقدامات فتنه‌گران باعث شده کینه شهید عزیز ما سال‌های سال در درون آن‌ها باقی بماند.

وی تأکید کرد: فتنه‌گران امروز بدانند این حرکت‌های آن‌ها نه‌تنها ذره‌ای از مقبولیت این شهید کم نکرد، بلکه لازم شد یکبار دیگر به شخصیت شهید همدانی و اثرگذاری ایشان در امنیت کشور بپردازیم.

حجت‌الاسلام فلاحی افزود: اهانت فتنه‌گران باعث شد یکبار دیگر فعالیت‌ها و خدمات شهید همدانی را به جامعه معرفی و ارزش‌های دفاع مقدس و مدافعان حرم و سرمایه‌های نظام اسلامی را به جامعه یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران بدانند با این رفتار وقیحانه چیزی نیستند جزء ابزار دست صهیونیست‌ها، گفت: البته این اقدامات و توهین‌ها راه به جایی نخواهد برد، چراکه شهدا همیشه سرافراز هستند و ما نیز استوارتر از قبل در راه حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب پیش می‌رویم.

در ادامه مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در استان همدان و هم‌رزم شهید همدانی عنوان کرد: گاهی اوقات تفاله‌هایی از این پسمانده‌ها و کسانی که در فتنه‌های گوناگون حضور داشتند، حرکت‌هایی انجام می‌دهند که بخشی به‌خاطر این است که جامعه را تست کنند و ببینند عکس‌العمل ما در برابر شهدا و ولایت چیست.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه اگر امروز فتنه‌گران شهید همدانی به‌عنوان سرباز ولایت را نشانه گرفته‌اند به قصد مواجهه با اصل ولایت این کار را می‌کنند، بیان کرد: این افراد عصبانی و ناراحت هستند، چون می‌دانند از کجا ضربه خورده‌اند؛ باید قبول کنیم که در سال 88 فرمانده میدانی مواجهه با فتنه، شهید همدانی بود.

وی یادآور شد: ما شهید همدانی را به‌خوبی نتوانستیم معرفی کنیم و آن تکلیف و وظیفه‌ای که داشتیم، ادا نکردیم؛ زیرا ایشان کارهایی انجام داده که هیچ‌وقت به نام خودش نبود و به نام دیگران خدمات‌رسانی می‌کرد.

هم‌رزم شهید همدانی تصریح کرد: اگر امروز این تفاله‌ها حرکت‌هایی را انجام می‌دهند، زیاد مهم نیست؛ اما به عقبه این‌ها نگاه کنید، استکبار و اسرائیل به آن‌ها دستور داده که این صحبت‌‌ها را بکنند، پس هرکس باید یک شهید همدانی باشد.

دبیر جنبش دانشجویی در استان همدان نیز در این مراسم تجمع ضمن محکومیت هتک حرکت به مقام شهید مدافع حرم سردار همدانی، اظهار کرد: فتنه‌گرانی که دیروز به‌واسطه اهانت به اهل بیت (ع) و حرمت‌شکنی در روز عاشورا مطرود جامعه ولایی شده‌اند، امروز نیز از هتک حرمت به شهدای مدافع حرم دریغ نمی‌کنند.

احمدی بیان کرد: جنبش دانشجویی این هتک حرمت را برنمی‌تابد و خواستار برخورد جدی و قاطع با فتنه‌گران است.

همچنین روز گذشته تجمع مردمی دارالجهاد همدان در محکومیت توهین به شهدای مدافع حرم و سردار پُرافتخار شهید حاج‌حسین همدانی در میدان فلسطین همدان و با حضور آحاد مختلف مردم برگزار شد.

 

شناسه خبر 58661