شناسه خبر:58664
1401/5/20 09:39:35
افزایشی در قیمت نان نداریم

برخورد با تخلف در چرخه توزیع آرد

استاندار همدان با بیان اینکه افزایشی در قیمت نان اعمال نمی‌شود، گفت: با هرگونه تخلف در چرخه توزیع آرد برخورد می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای آرد و نان استان همدان با بیان اینکه قیمت نان در سال جاری همان مصوبه سال گذشته است، اظهار کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه آرد بدون افزایش قیمت و با نرخ ثابت بین نانوایی‌های سنتی با قیمت قبل توزیع می‌شود، گفت: تشدید بازرسی‌های تخصصی و برخورد با هرگونه تخلف در چرخه توزیع آرد و نیز فروش‌های غیر مجاز و خارج از شبکه درحال انجام است.

استاندار همدان ادامه داد: نظارت و کنترل تعزیرات و مجموعه‌های نظارتی بر نحوه توزیع آرد و نیز شبکه‌های بهداشتی با محوریت شورای آرد و نان، صمت و فرمانداران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید آرد مکلف به حمل آرد سهمیه و تحویل تا نانوایی است، تأکید کرد: اگر کارخانه در حمل آرد به نانوایی‌ها کوتاهی و یا تأخیری داشته باشد، متخلف محسوب شده و سهمیه گندم آن کارخانه قطع خواهد شد و کارخانه دیگری جایگزین می‌شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌های سراسر استان یک‌هزار و 721 واحد نانوایی در استان مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند تحت مدیریت بانک سپه شده‌اند.

وی اظهار کرد: حدود 130 نانوایی به‌دلیل مشکلات حقوقی و قضائی قادر به نصب این دستگاه نبودند که رفع مشکلات آن‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در دست اقدام است.

استاندار همدان گفت: وضعیت همدان در نصب دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند نسبت به سایر استان‌ها مطلوب و قابل قبول گزارش شده است.

وی بیان کرد: مبنای فعالیت نانوایی‌های استان دستگاه‌های کارت‌خوان جدید بوده و کارت‌خوان‌های قدیمی جمع‌آوری شده است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: نانوایی‌هایی که طبق بررسی‌ها و رصدها، دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند آن‌ها تراکنش ندارند و یا بالاتر از حد مجاز ثبت شده‌اند، سهمیه آردشان قطع می‌شود.

وی گفت: استانداردهای بهداشتی نان‌های تولیدی توسط گروه‌های نظارتی شورای آرد و نان، صنعت و معدن و اتحادیه نانوایان بررسی و کنترل شود.

شناسه خبر 58664