شناسه خبر:58679
1401/5/20 10:00:45

رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: در شرع مقدس اسلام از مسئولیت به‌عنوان امانت یاد شده و در قرآن کریم هم به این مهم اشاره داشته است که باید امانت‌ها را به اهلش که دارای تقوا، تعهد و تخصص هستند بسپاریم.

 
ذبیح‌الله خدائیان افزود: یک مدیر باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای خود تدوین کند و بر اساس برنامه به وعده‌هایش عمل کند تا به هدف برسد در غیر این صورت دچار روزمرگی می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حُسن جریان امور دو وظیفه سازمان بازرسی است.

وی اذعان کرد: قوانین زیادی داریم که مراحل مختلفی برای تصویب این قوانین طی می‌شود، نباید قوانین روی کاغذ بماند و خاک بخورد بلکه باید احکام قانون به اجرا درآید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: باید دید آیا قانون ارتقای سلامت اداری دقیق اجرا شده و آیا قانون حمایت از کالای ایرانی به اجرا درآمده است؟ ما کم قانون نداریم اما به اجرا در نمی‌آیند.

خدائیان بیان کرد: اجرای قوانین تحولات بزرگی در کشور ایجاد می‌کند و سازمان بازرسی باید رصد کند که آیا دستگاه‌ها به رسالت خود عمل کرده‌اند؟

وی گفت: سازمان بازرسی مکلف است اجرای قوانین را در دستور کار قرار دهد و تکالیف دستگاه‌ها را احصا نماید تا به‌عنوان جامع‌ترین دستگاه نظارتی کشور به رسالت خود عمل کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: براساس تأکیدات رئیس قوه قضائیه و سند تحول قضائی به‌دنبال پیشگیری و نه مچ‌گیری است.

خدائیان اذعان کرد: وظیفه ما این است در کنار مدیران باشیم چراکه سازمان بازرسی چشم بینای مدیران است و مدیران را سرمایه‌های نظام می‌داند که با تذکر به موقع آسیب نبینند.

وی افزود: توجه به گلوگاه‌های فساد را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با این مهم ریشه‌ای برخورد کنیم و گلوگاه‌های فساد را بخشکانیم.

وی شفاف‌سازی و الکترونیکی کردن امور را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت از مدیران سخت‌کوش نیز در دستور کار سازمان بازرسی است و مدیران فعال و کوشا به مسئولان کشوری معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: سازمان بازرسی با ترک فعل مدیران برخورد خواهد کرد و هزینه‌کرد اعتبارات مدیران و توجه به وظایف مدیران مورد توجه و پیگیری سازمان بازرسی خواهد بود.

خدائیان خام‌فروشی معادن استان، مشکلات جاده‌های استان کردستان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، سامامدهی چاه‌های غیرمجاز، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، معوقات بانکی را از مشکلات استان کردستان خواند و بر پیگیری این مسائل تأکید کرد.

وی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم به وظایف خود عمل کنیم که در کنار هم و همدل باشیم و برای تحقق اهداف بکوشیم ولی اگر تفرقه باشد کاری از پیش نخواهد رفت.

استاندار کردستان گفت: در مجموعه دستگاه‌های نظارتی استان این روحیه و بلوغ وجود دارد و نگاه آن‌ها نگاه کمک و مساعدت، حمایت و هدایت است.

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه توفیقات خوبی با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها به‌دست آمده است، گفت: آنچه ما در استان کردستان باید مد نظر قرار دهیم این است که باید از فرصت دولت سیزدهم و همگرایی و همدلی که بین سه قوه وجود دارد بهره کافی را برای یک حرکت تحولی برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به توفیق برسیم و برنامه‌ها را تحقق ببخشیم که با انسجام و برداری کامل کار را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه انگیزه خدمت و رویه برادری و انسجام در کردستان حاکم است، گفت: در شورای تأمین استان و شورای دستگاه‌های نظارتی استان همراهی خوبی می‌بینیم و دلسوزی و محوریت نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس مسیر خدمت را هموار کرده است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش و خدمت هرچه بیشتر کل مجموعه دولت در استان دوره‌ای را در عرصه توسعه همه جانبه در استان رقم بزنیم که برای مردم قابل لمس و رضایتمندی آن‌ها باشد.

وی به نقش دستگاه‌های نظارتی در کمک به رشد و توسعه و پیشرفت استان گریزی زد و گفت: در مجموعه دستگاه‌های نظارتی استان این روحیه و بلوغ وجود دارد و نگاه آنها نگاه کمک و مساعدت، حمایت و هدایت است.

وی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از محوری‌ترین کارها در مسیر توسعه استان دانست و اذعان کرد: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار فوق العاد و بی‌نظیر و کم‌نظیری دارد که باید شرایط برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم تا بتوانیم اقتصاد استان را بالنده و مشکل بیکاری را رفع و شاخص‌های استان را رشد دهیم.

وی اضافه کرد: بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف آماده تا سرمایه‌گذار بتواند در کوتاه‌ترین زمان وارد فاز اجرا شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه شرایط برای سرمایه‌گذار باید دلگرم‌کننده باشد، گفت: باید ضمن رعایت قانون نظارت‌ها باید جدی باشد باید شرایط کار برای سرمایه‌گذار فراهم تا توسعه شکل بگیرد.

زارعی‌کوشا در ادامه به پروژه‌ها و واحدهای اقتصادی راکد هم اشاره کرد و گفت: امروز گره‌های اصلی ما در استان در حوزه اقتصادی است و محور فعالیت‌ها با برای اینکه به سمت جلو حرکت کنیم همین موضوعات است.

وی تصریح کرد: واحدهای کوچک و بزرگی که زمانی در این استان برای چند 100 نفر اشتغال ایجاد کرده بودند باید احیا شود.

 

شناسه خبر 58679