شناسه خبر:58683
1401/5/20 10:09:54
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام:

671 هزار مسافر امسال از مرز مهران تردد ‌کردند

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا 18 مردادماه 671 هزار و 917 مسافر از پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی (پایانه مرزی مهران) تردد کرده‌اند.

 

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز چهارشنبه اظهار کرد: این‌ مدت (ابتدای سال تا 18 مردادماه) 332 هزار و 139 مسافر ایرانی از مرز مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد 182 هزار و 98 نفر ورود و 150 هزار و 41 نفر نیز از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: این بازه زمانی 288 هزار و 316 نفر اتباع خارجی نیز از مرز مهران تردد داشته که از این ‌تعداد 144 هزار و 158 نفر ورود و 144 هزار و 158 نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام تأکید کرد: این افراد کسانی بوده‌اند که علاوه بر گذرنامه، برگه تزریق واکسن داشته‌اند.

چشمه‌خاور اضافه کرد: ایام اربعین و بازگشت زائران به کشور گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز بین‌المللی مهران به کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام و بر اساس نظام مراقبت افرادیکه از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند، غربالگری و از آن دسته افرادی که مشکوک به بیماری باشند، نمونه‌گیری به عمل می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده‌های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی (ع) گفت: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

چشمه‌خاور بیان کرد: عملیات خط‌کشی 150 کیلومتر، نصب 36 متر مربع تابلو اطلاعات، خاکبری جهت افزایش دید و تأمین شانه راه، در مسیر کنجانچم، ایجاد حفاظ خاکی، پاکسازی حاشیه نیوجرسی و تسطیح مکان برای استقرار موکب‌ها در شهرستان چرداول در مسیر ارتباطی حمیل- ایلام- مهران- مرز، انجام شده است.

وی افزود: در مسیر قلاجه- ایوان- ایلام نیز بیش از 50 کیلومتر خط کشی، نصب 70 عدد تابلو، تسطیح و رگلاژ 12 کیلومتر راه، آشکار سازی پایه گاردیل با نصب شبرنگ، ایمن‌سازی پل‌ها، و پاکسازی حاشیه نیوجرسی مسیر از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر ارتباطی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: در دیگر مسیرهای ارتباطی چون ایلام- ملکشاهی- مهران نیز چهار هزار و 700 متر روکش آسفالت، تعمیرات گاردیل برخی محورها، انجام یک کیلومتر شانه سازی، ایجاد حفاظ بتنی خاکی به طول یک کیلومتر انجام شده است.

چشمه‌خاور بیان کرد: در مسیر مهران- دهلران- اندیمشک نیز سه هزار و 500 متر روکش آسفالت، نصب 45 عدد تابلو، دربواسیون 60 دستگاه پل و آشکارسازی پایه گاردیل و بهسازی مسیر چالاب انجام شده است.

وی ادامه داد: در مسیر ارتباطی ایلام- بدره- دره‌شهر- پلدختر نیز عملیات دو هزار و 250 متر مکعب خاکبرداری، هزار و 300 متر شانه‌سازی 10 متر مربع لکه‌گیری و پاکسازی قنو به 2 هزار متر متر از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در این مسیر ارتباطی منتهی به مرز مهران بوده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع است.

 

شناسه خبر 58683