شناسه خبر:58712
1401/5/22 09:17:52
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

وضعیت باغ‌ویلاهای غیر مجاز مشخص شود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت باغ‌ویلاها و چاه‌های غیر مجاز باید مشخص شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی پنجشنبه در جلسه‌ای با مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان همدان ابراز کرد: ای‌کاش جهاد را از کشاورزی جدا نمی‌کردند و امروزه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نباید این‌چنین می‌شد.

وی با بیان اینکه با توجه به چهارفصل بودن کشور و قابلیت کشاورزی در کل طول سال باید به این موضوع بیشتر توجه شود، اظهار کرد: متأسفانه اغلب فعالیت‌ها پیوست رسانه‌ای ندارد، بنابراین پیگیری نمی‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به عدم پیوست مطالعاتی جهاد کشاورزی، توسعه شهری و صنایع اشاره کرد و گفت: وضعیت باغ‌ویلاها و چاه‌های غیر مجاز باید مشخص شود.

حجت‌الاسلام فلاحی افزود: بر چه اساسی دیوارکشی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود، این موضوع باید به‌صورت شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: باید نشست مشترکی بین دستگاه‌های مسئول بخش کشاورزی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و محیط‌زیست داشته باشیم تا در رابطه با پیشنهادهای بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و غیره هم‌اندیشی و هم‌افزایی شود.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: ضمن ارائه الگویی برای تولید، باید بر روند تولید نیز نظارت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به کویری شدن دو شهر استان باید تغییر الگوی کشت رعایت شود و به همین منظور آموزش‌هایی ارائه داد، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر بحث مطالعاتی و آموزشی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز داده شود.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: در روایات داریم ملتی که آب و خاک دارد و فقیر است، از رحمت خدا به دور بوده؛ بدین‌سان باید فکر شود که چگونه از این سرمایه‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون آموزش‌وپرورش با کمبود 260 هزار معلم مواجه است و نمی‌تواند این تعداد معلم را تأمین کند؛ البته 100 هزار معلم تا مهرماه جذب می‌شود که به همین تعداد معلم بازنشسته می‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در چندسال اخیر جذب دانشگاه فرهنگیان از 25 هزار دانشجو به سه هزار تقلیل یافته؛ طبق منویات مقام معظم رهبری 70 درصد یافته‌های علمی مطابق با نیازهای اساسی کشور نیست.

شناسه خبر 58712