شناسه خبر:58716
1401/5/22 10:22:35
علی‌‌اکبر امیرپور از مجاهدات شهید همدانی پرده برمی‌دارد؛

سردار شهید حسین همدانی، سرباز بدون مرز جبهه‌های انقلاب

علی‌‌اکبر امیرپور با بیان اینکه حسین همدانی یک شخص نیست بلکه یک تفکر انقلابی بوده که پایبند به انقلاب و مقام معظم رهبری (ره) است، اظهار کرد: او سرباز بدون مرز در همه جبهه‌ها برای انقلاب بوده است.

 روز پنجشنبه 20 مردادماه مردم و مسئولان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان با حضور در میدان امامزاده عبدالله، اظهارات فتنه‌گران و توهین آن‌ها به شهدای مدافع حرم را محکوم کرده و خواستار برخورد دستگاه قضائی با این فرد شدند.

با نزدیک شدن به زمان مقرری که بیان شده بود، از پیر و جوان تا کودک و نوجوان، همه کم‌کم درحال حرکت به سوی امامزاده عبدالله بودند و هرکدام تصویری از شهید حسین همدانی را در دست داشتند.

افراد با سر دادن شعار‌هایی مثل مرگ بر فتنه‌گر، فتنه‌گر اعدام باید گردد، مرگ بر خواص بی‌بصیرت و مرگ بر صهیونیست و آمریکا، انزجار خود را نسبت به اظهارات جریان‌های فتنه‌ساز اعلام کردند.

آن‌ها برای نشان دادن ارادت خود نسبت به سردار همیشه جاویدان شهید حسین همدانی، با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون سلام بر حبیب حرم، غمخوار انقلاب، سردار حسین همدانی، فریاد حسین همدانی همیشه جاودانی سر داده و بار دیگر نشان دادند که همواره از مدافعان حرم ائمه حمایت می‌کنند.

در بین اجتماع از مادران و کودکان خردسالشان گرفته که در گرمای ظهر در آن مکان حاضر شده بودند تا مادر پیری که با در دست داشتن عکس سردار همدانی بر کاجی در محوطه تکیه داده بود، دیده می‌شد که جاودانی نام شهدای مدافع حریم حرم اهل بیت (ع) را بیشتر به رخ می‌کشید.

مردم همدان بار دیگر در این جمع برای محکوم کردن فتنه و توهین به شهدای مدافع حرم حاضر شدند تا بگویند ما همچون گذشته پایبند به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب هستیم.

علی‌اکبر امیرپور، پیشکسوت دوران دفاع مقدس در تجمع بزرگ مردمی دارالجهاد همدان در محکومیت فتنه و توهین به شهدای مدافع حرم، سردار حسین همدانی را نام‌آشنا در همه عرصه‌ها و مجاهدت‌ها خواند و گفت: نام زیبای حسین همدانی و دلاوری‌هایش همچون خورشید در تمام عالم می‌درخشد.

هم‌رزم شهید با بیان اینکه حسین همدانی یک شخص نیست بلکه یک تفکر انقلابی بوده که پایبند به انقلاب و مقام معظم رهبری (ره) است، اظهار کرد: او سرباز بدون مرز در همه جبهه‌ها برای انقلاب بوده است.

امیرپور شهید حسین همدانی را این‌گونه معرفی می‌کند: شهید حسین همدانی را خدا طوری برجسته کرده است که هیچ جریان و شخصیتی قادر به محو کردن آن نیست؛ حسین همدانی با عشق دفاع از ائمه اطهار (ع) وارد حلب شد.

وی با اشاره به مخاطب قرار دادن فتنه‌گران، افزود: حسین همدانی از ناموس شیعه دفاع کرده است و زمانی وارد جنگ سوریه شد که به‌لحاظ برآوردهای نظامی جنگ مغلوب بودند، اما او با توکل به خدا توانست پیروز این جنگ باشد.

این رزمنده سال‌های جنگ با بیان اینکه دو سنگر شهدا و انقلاب و رهبری باید برای ما در اولویت باشند، گفت: من سومین‌بار است که در این فتنه‌ها صحبت می‌کنم؛ نخستین‌بار در فتنه سال 77، بعد در فتنه سال 88 و امروز. در فتنه‌های قبل، از انقلاب دفاع می‌کردیم، اما حال باید بگوییم حاشا به غیرت شما که در کنار دشمن قرار گرفته‌اید.

هم‌رزم شهید با اشاره به مواردی از رزومه سردار همدانی، اظهار کرد: زمانی در کنار ایشان به‌عنوان سرباز این مرزوبوم حضور داشتم. نخستین کسی که سال 59 در وقایع پادگان نوژه حضور داشت و نیز در سال‌های جنگ تحمیلی در سرپل ذهاب با تعداد کمی نیرو از هجوم دشمن جلوگیری کرده و فتح سرپل ذهاب را رقم زد، سردار حسین همدانی بود.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی بنیان‌گذار لشکر 27 حضرت رسول (ص) است، گفت: از سال 60 به بعد جنگ به‌صورت سازمان‌دهی‌شده اداره می‌شد که شهید همدانی از مخترعین تشکیل یگان‌ها و اجرای این سازمان‌دهی‌ها بود.

امیرپور شهید همدانی را از دلاورمردان فتح‌المبین و بیت‌المقدس برشمرد و ابراز کرد: احمد متوسلیان در دوران دفاع مقدس شهید همدانی را به‌عنوان برگرداننده ورق جنگ معرفی می‌کند.

وی با اشاره به یگان انصارالحسین (ع) که توسط شهید همدانی تشکیل شده است، افزود: این یگان دارای فرماندهان برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس بوده و هست که همه تربیت‌شده شهید همدانی هستند و ما نمی‌توانیم از شهید همدانی بگذریم.

هم‌رزم شهید همدانی با بیان اینکه کمتر کسانی را داشته‌ایم که با وجود فرمانده بودن گام به گام سربازان تا نزدیکی دشمن بروند، اظهار کرد: شاهد مجروحیت‌های او در خط مقدم جبهه بوده‌ایم و او کسی است که به گیلان می‌رود و با وجود اینکه محیط دارای تفاوت گویش و فرهنگ است، خیلی زود با این فضا عجین شده و در عملیات کربلای پنج حماسه می‌آفریند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی کسی است که عملیات والفجر 10 را در حلبچه فرماندهی کرده است، گفت: او کسی است که بعد از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف مجاهدت کرده؛ به‌طور مثال در عرصه اقتصادی نیز حضور داشت و باعث تسهیل در این زمینه هم شد.

امیرپور با بیان اینکه اثر فتنه زیاد است، اظهار کرد: فتنه باعث سکوت حضرت علی (ع) و فرزندشان امام حسن (ع) شد. امروزه فتنه زیاد شده و ما شاهد کاهش زمان جنگ‌ها هستیم؛ به‌طوری که در غزه جنگ یک‌روزه را می‌بینیم.

وی در پایان از مردم خواست تا بیشتر مراقب فتنه‌ها باشند و نگذارند این جریان جامعه را از مسیر تعالی خارج کند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت اظهارات یکی از سران فتنه قرائت شد و حاضران نوای الله‌اکبر سر دادند.

شناسه خبر 58716