شناسه خبر:58753
1401/5/23 08:29:08

سپهرغرب، گروه جوانی: معاون وزیر کار معتقد است: داشتن مدرک تنها راه پیشرفت و موفقیت نیست و جوانان با داشتن یک مهارت، سریع‌تر جذب بازار کار می‌شوند.

غلامحسین حسینی‌نیا درباره برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور مهارت‌افزایی در جوانان و کارجویان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهمترین متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و زیر مجموعه وزارت کار قرار دارد. این سازمان با تربیت نیروی ماهر و ارتقای توانمندی مهارتی جوانان بستر ورود آنها به بازار کار را فراهم می‌کند.

وی از وجود 640 مرکز آموزش دولتی و 12 هزار مرکز آموزش خصوصی فنی و حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: با داشتن 5400 کارگاه در مراکز دولتی و 12 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، بستر آموزش فارغ‌التحصیلان،‌ کارجویان و جوانان در کشور مهیاست و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بیش از 18 گروه از مخاطبان شامل جویندگان کار، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، توان‌یابان و معلولان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زندانیان و سربازان را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی دارد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سالانه حدود 600 هزار نفر در مراکز آموزش دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درصددیم که به افراد یک مهارت بیاموزیم تا از این طریق بتوانند وارد بازار کار شوند چراکه امروز داشتن مدرک تنها راه پیشرفت و موفقیت نیست و جوانان با داشتن مهارت است که سریع‌تر جذب بازار کار می‌شوند.

حسینی‌نیا در عین حال از صدور بیش از 6000 موافقت نامه اصولی جدید برای تاسیس آموزشگاه‌های‌ آزاد در 10 ماه گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون 9500 استاندار آموزشی در سطح جهان وجود دارد ولی در داخل 6500 استاندارد آموزشی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین و بومی‌سازی شده است که با توجه به ضرورت حرکت به سمت مشاغل آینده باید آن را به 17 هزار استاندارد آموزشی در سطح جهان برسانیم.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت آموزی برای سربازان وظیفه و هدفگذاری آموزش 500 هزار سرباز در سال جاری خبر داد و گفت: از سال 1399 تا 1401 اقدامات خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان صورت دادیم، به نحوی که طی سال 1399 بیش از 87 هزار نفر و در سال 1400 بیش از 120 هزار سرباز را آموزش دادیم. طی سه ماهه اول امسال نیز 37 هزار سرباز آموزش دیدند که درصددیم این آمار را به 147 هزار نفر که تعهد و سهم ما در سازمان است، برسانیم.

شناسه خبر 58753