شناسه خبر:58765
1401/5/23 09:26:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: زائران علاوه بر به همراه داشتن گذرنامه برای خروج از مرز به عتبات عالیات باید حتماً دو دُز واکسن کرونا تزریق کرده و کارت واکسن همراه داشته باشند.

علی عباس شفیعی تأکید کرد: افرادی که بدون گذرنامه و کارت واکسن به مرز مهران مراجعه کنند، کشور عراق اجازه ورود به آن‌ها را به هیچ عنوان نخواهد داد.وی با اعلام اینکه امکانات حمل‌و‌نقل و اتوبوس در مرز مهران برای انتقال زوار به شهرهای خود مهیاست، یادآور شد: مسافران و زائران ایرانی و خارجی در برگشت به کشور هیچ‌گونه مشکلی برای سفر به شهرهای مناطق خود ندارند.

فرماندار مهران از زائران خواست با توجه به فصل گرما سفر خود را مدیریت تا دستگاه‌های خدمات‌رسان بتوانند به آسانی به آنان خدمت کنند.

شفیعی در خصوص وضعیت جاده‌ایلام- مهران نیز گفت: 74 کیلومتر جاده چهاربانده تا مرز مهران آماده بهره‌برداری بوده و در هشت کیلومتر کنجانچم به سمت مهران پیمانکار مشغول به کار است که به شکل اضطراری در ایام اوج اربعین استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: آبرسانی از شهر مهران تا پایانه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بود با اعتبار 85 میلیارد تومان به شکل 100 درصد انجام و برای 53 دستگاه آبسردکن با اعتبار 35 میلیارد تومان در مسیر حرکت زوار و در پارکینگ‌ها زیرساخت‌های لازم انجام شده است.

فرماندار مهران تأکید کرد: برای دسترسی مواکب و مردم به آب، برق و گاز هیچ مشکلی وجود ندارد و تصفیه‌خانه فاضلاب مهران با 30 میلیارد تومان اعتبار و 39 درصد پیشرفت در حال انجام است، چراکه پست 32 مگاواتی برق با اعتبار 55 میلیارد تومان به ظرفیت مهران افزوده شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه 21 هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران با اعتبار 84 میلیارد تومان احداث شده است، افزود: برای روشنایی مناسب و پایش 20 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و 12 کیلومتر انسداد مرزی در ضلع غربی پایانه با 35 میلیارد تومان انجام شده است.

وی تأکید کرد: محصورسازی پارکینگ اربعین، پایش تصویری، ایجاد یک مسجد، ساخت دستشویی، لاین بندی و ایجاد تجهیزات آبسردکن و … با 6،5 میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه به پایانه برکت 24 هکتار اضافه شده است، گفت: ظرفیت استقرار 6 هزار اتوبوس در این پایانه وجود دارد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 255 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

شناسه خبر 58765